Nem ismertek kegyelmet: összehangolt akciót hajtott végre egy palesztinbarát csoport az Egyesült Királyságban (VIDEÓ)
Továbbra sem nyugszanak az indulatok Nyugat-Európában.
Több százezer fonttal támogatott meg Soros György egy Brexit-ellenes kampányt, melynek célja a brit kilépés megakadályozása, és egy új választás kiírása lenne az Egyesült Királyságban.
Részletes cikket jelentetett meg a brit konzervatív napilap, a Telegraph Soros Györgyről. Az írás leleplezi, hogy a magyar származású milliárdos állhat a Brexit megakadályozását, és Nagy-Britannia az Európai Unióban való benntartását célzó új kampány mögött.
Soros eszerint pénzügyileg támogatja a maradáspárti „Best for Britain”-csoportot, mely egy országos kampány elindítását, majd egy második Brexit-referendum kiírását tűzte ki célul – ezzel végképp megakadályozva a brit kilépést az uniós közösségből.
A kampányban Sorosék több konzervatív képviselőt is megpróbáltak maguk mellé állítani, és minél több honatyát szeretnének arról meggyőzni, hogy a végső Brexit-egyezségre mondjanak nemet a parlamentben. Ez könnyen egy újabb Brexit-referendumhoz, vagy egy időközi választáshoz vezethetne – áll a csoport gyűléséről kiszivárgott stratégiai dokumentumokban.
A február végén elindítandó maradáspárti kampány célja a kiszivárgott információk szerint az, hogy „felébressze az országot, és világossá tegye, hogy a Brexit-ügy még nincs lezárva”.
A cél elsősorban a fiatalok meggyőzése – februártól kezdve a Best for Britain tömegrendezvényeket, felvonulásokat, koncerteket szervezne. Emellett a terv szerint száz kilépéspárti parlamenti képviselőre saját választókörzeteikben akarnak „nyomást gyakorolni”, és „gerillamarketing-taktikával” nyernének teret.
Soros beavatkozása a Brexit-ellenes akcióba akkor vált nyilvánvalóvá, mikor az üzletember hat tory képviselőt vendégelt meg a Chelsea-ben található házában múlt hétfőn. A házban tartott vacsorán többek között részt vett Stephen Peel üzletember és olimpiai bajnok evezős is, aki a hírek szerint szintén befektet majd a Best for Britain kampányába. De ott volt még Lord Malloch-Brown, korábbi munkáspárti miniszter, és Sir Martin Sorrell, a WPP brit hirdetési vállalat vezérigazgatója is.
Emellett Soros több konzervatív donort is megvendégelt. Az üzletember az Open Society Foundation-on keresztül már eddig is 400.000 fontot (140 millió forintot) tolt bele a kampányba. A donorok feladata ezentúl pedig az lesz, hogy „június-július tájékára folyamatos és növekvő országos többséget állítsanak fel a maradás mellett”, ezzel pedig nyomást gyakoroljanak a képviselőkre.
A csoport kiszivárgott dokumentumában az is szerepel: „határozottan kell döntenünk, hogy jelezzük Európának: visszatérésünk folyamatos lesz”.
A Telegraph az üggyel kapcsolatban Sorost és Stephen Peelt is megkereste, ám egyikük sem nyilatkozott. Lord Malloch-Brown azonban elmondta: Soros „számottevően hozzájárult a munkához”.