Újvidéki tragédia: „összegyűrt cementes zsákokat” használhattak beton helyett
Az állomás felújítását végző cég tanácsadója szerint a leomlott részt is érintette a felújítás.
Percekkel az EgyptAir gépének eltűnése előtt beindultak az egyik mosdó füstjelzői – írja az Aviation Herald alapján a BBC. Szakértők szerint ez az eddigi legnagyobb nyom: tűz okozhatta a balesetet, ami valahol a gép elején indult, és gyorsan terjedve percek alatt a gép zuhanásához vezetett.
A lezuhanás előtt pár perccel beindultak a füstdetektorok a Párizsból Kairóba tartó EgyptAir-járat mosdójában – írja a BBC az Aviation Heraldra hivatkozva. Helyi idő szerint csütörtökön 02:26-kor a vécé füstjelzője jelzett, majd az elektronikai szekció jelzett füstöt az ACARS-rendszer naplója alapján. A hatvanhat utast szállító gép nem sokkal ezután lezuhant. A szaklap cikke szerint alapos ok van feltételezni, hogy tűz okozta a balesetet.
A BBC szakértője szerint a tűz a repülő elülső részén, a jobb oldalon indult, erre utal, hogy a napó a pilótafülke ablakának melegedését jelezte. Feltehetően az ottani, elülső mosdóban volt az első tűzriasztás. Ez szerinte megmagyarázhatja az éles kanyarokat, amelyeket az utolsó percekben végeztek a pilóták.