Riadót fújtak Brüsszelben: rádöbbentek, hogy nagy a baj, és a magyar ötletbe kezdtek el kapaszkodni
Ráébredtek arra, hogy Európa nehezen tart lépést az Egyesült Államokkal és Kínával.
A Volkswagen bejelentette, hogy januártól 8,5 millió járművet hívnak vissza az EU-ban a dízelbotrány miatt. A visszahívás Volkswagen, Audi, Seat és Skoda márkájú autókat érint.
A Volkswagen (VW) német autógyártó konszern csütörtökön bejelentette, hogy a jövő év januárjától 8,5 millió járművet hív vissza az Európai Unióban a dízelbotrány miatt. A VW közleménye szerint a járművek üzemben tartóit a társaság értesíti a visszahívásról. A Volkswagen, az Audi, a Seat és a Skoda márkájú járművek üzemben tartói a cégcsoport honlapjain önállóan is tájékozódhatnak arról, hogy érinti-e járművüket a visszahívás.
A VW korábban azt közölte, hogy az EU-ban 8 millió – és nem 8,5 millió – jármű érintett a dízelbotrányban. A társaság azután adott ki közleményt a visszahívások megkezdéséről, hogy a német szövetségi közúti közlekedési hatóság (KBA) határozatot hozott a teendőkről. Arra kötelezte a társaságot, hogy hívjon vissza 2,4 millió Németországban üzemben tartott járművet, távolítsa el a károsanyag-kibocsátási értékeket manipuláló szoftvert és gondoskodjon arról, hogy a motorok megfeleljenek a károsanyag-kibocsátási szabályoknak.
A VW közleményében üdvözölte a KBA döntését. Kiemelte, hogy a határozat révén az érintett járművek üzemben tartói előtt világossá vált, hogy járműveik biztonságosak és továbbra is lehet használni őket. Hozzátették, hogy az előírt munkálatokat minden járművön ingyen végzik el. Egyelőre a KBA által meghatározott intézkedési tervhez kapcsolódó technikai eljárásokon dolgoznak. Ezek egyaránt lehetnek „software és hardware” megoldások, vagyis előfordulhat, hogy nemcsak a programot kell módosítani, frissíteni, hanem alkatrészeket is kell cserélni.
A VW a 2008 óta gyártott, EA 189 típusú, 1,2, 1,6, és 2 literes hengerűrtartalmú dízelmotor kibocsátási értékeivel csalt. A társaság vezérigazgatója, Martin Müller a napokban egy interjúban elmondta, hogy nagyon sok modellt szereltek ilyen motorral, ezért „nem három, hanem több ezer” különböző eljárást kell kidolgozni megjavításukra.
A legtöbb esetben csupán a helyi szervizbe kell beállni egy szoftverfrissítésre, de lesznek autók, amelyekben az üzemanyag-befecskendező berendezést vagy a katalizátort kell cserélni. Az is előfordulhat, hogy a kocsi cseréje lesz a legegyszerűbb megoldás. Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége szeptember 18-án vádolta meg a legnagyobb európai autógyártó vállalatot azzal, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatóak a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. A VW elismerte a csalást, amely világszerte mintegy 11 millió, EA 189 típusú dízelmotorral üzemelő járműre terjedhet ki.