Behódolás helyett nemzeti érdekérvényesítés
Nagyon is indokolt a Fidesz új kommunikációs stratégiája Magyar Péterrel szemben.
Előre tudni szeretné, mik lesznek az érettségi feladatok az a diák, aki az információszabadságról szóló törvényre hivatkozva betekintést kért az érettségi feladatokba. Az akcióval a 17 éves tanuló a német adatigénylős oldalt reklámozza.
Az információszabadságról szóló törvényre hivatkozva betekintést kér az érettségi feladatokba egy német diák, aki éppen a vizsgára készül. A münsteri Simon Schräder közérdekű adatigényléssel fordult az Észak-Rajna-Vesztfália tartományi oktatási minisztériumhoz. Az április 14-én tartandó érettségi vizsga feladatait szeretné megismerni. A minisztérium közölte, hogy tanulmányozzák a beadványt, számolt be a Frankfurter Allgemeine Zeitung című lap csütörtökön az online kiadásában.
Szakértők szerint a tárca elutasítja az adatigénylést, az információs önrendelkezésről és az információszabadságról szóló törvénynek arra a szakaszára hivatkozva, amely szerint megtagadható az információ kiadása, ha a kért adat nyilvánossága veszélyeztetheti valamilyen közigazgatási hatósági eljárás végrehajtását.
Erre utaltak a minisztériumnál is, rámutattak, hogy biztosítani kell a vizsgázók esélyegyenlőségét, és ezt veszélyeztetné a feladatok előzetes ismertetése, írta a FAZ. Simon Schräder nem is számít a kérés teljesítésére. Érdemjegyei, iskolai előmenetele alapján nincs is szüksége erre. Inkább az érdekli, hogy a minisztérium miként reagál és hogyan érvel. A 17 éves diák a Kérdezd az államot! című, közérdekű adatigénylések benyújtását elősegítő portált működtető civil szervezet - az Open Knowledge Foundation egyesület - támogatója. Arra számít, hogy az akció révén sokan tudomást szereznek a törvény létezéséről, és a jogszabály adta lehetőségekről.
Minden érdeklődő polgár mélyebb betekintést nyerhet az állam működésébe, amit végül is az ő pénzéből finanszíroznak, mondta az érettségire készülő tanuló.