A forrás hangsúlyozta, hogy ha kedden nincs egyezség, az egyáltalán nem tragédia, mert a közös bankfelügyeletnek 2014 elejétől kell működőképesnek lennie. A diplomata úgy értékelte, hogy a bizottság eredeti javaslata az eurózóna 17 tagjának és Nagy-Britanniának az érdekeit szolgálta volna, a többi ország érdekeit pedig figyelmen kívül hagyta volna, amit a bizottság azóta is következetesen tagad. A név nélkül nyilatkozó diplomata szerint viszont szeptember óta sok változás történt az eredeti javaslathoz képest, és az eurózónán kívüli országok véleményét és érveit nyitottan fogadják a tanácsban.
Az eurózónán belül, valamint a franciák, németek és a britek között három kérdésben nem teljes az összhang – árulta el a forrás, aki szerint ezeken fog múlni, hogy sikerül-e kedden megállapodni. Egyrészt a bankfelügyelet EKB keretein belüli létrehozásához a tanács tagjainak egyhangú döntése szükséges – vagyis az eurózónán kívüli országok szavazata is kell hozzá. Ehhez viszont a 2011 elején létrehozott, londoni székhelyű Európai Bankhatóság (European Banking Authority, EBA) szabályozását is módosítani kell, ami a tanács speciális szavazati rendszerében minősített többséggel is megtehető. Az SSM-mel kapcsolatos vétójog pedig „ütőkártya” a britek kezében – mutatott rá a forrás.
A másik vitatott kérdés a diplomata szerint az, hogy milyen gyorsan álljon fel és lásson munkához az SSM. Angela Merkel német kancellár ezt rendszeresen úgy fogalmazza meg, hogy a sebességnek nem szabad a minőség rovására mennie. Nincs egyetértés egyelőre abban sem, hogy pontosan hogyan oszoljon meg a felügyeleti tevékenység az EKB és a jelenleg is működő, tagállami bankfelügyeletek között, hogy miként „lesz a hatezer mégsem hatezer” – utalt a forrás a bizottság szeptemberi javaslatára, miszerint az SSM-nek az eurózóna összes, igen nagyszámú, körülbelül hatezer pénzintézetét felügyelnie kellene.