Üzleti osztály a repülőn: nincs már igény az első osztályú jegyekre, a business viszont tör előre
Amerikában teljesen lemondtak róla, Európában még ragaszkodnak hozzá, csak az a kérdés, meddig.
Jócskán meghaladhatja a 100 millió eurót a légitársaságok kára a járatok törlése következtében - közölte pénteken az európai légitársaságok szövetsége (AEA).
Az izlandi vulkánkitörésből eredő hamufelhő terjedése miatt számos európai repülőtér nem indít és nem fogad járatokat pénteken, az Eurocontrol adatai szerint az európai járatok 60 százalékát, mintegy 17 ezer járatot töröltek.
Az Európai Bizottság szerint minden hoppon maradt utasnak vissza kell téríteni a jegyárat. A légitársaságoknak tetemes költsége keletkezik abból is, hogy a repülőtereken rekedt utasokat el kell látni, szállást kell számukra biztosítani. Sok légitársaság személyzete és gépei külföldön rekedtek, túlórát kell fizetni a dolgozóknak. A nagy európai légicégek részvénypapírjainak ára 0,2-2,2 százalékkal esett pénteken.
Piaci elemzők szerint a kerozin kereslete 2 millió hordóval csökkenhet. A JBC Energy energiapiaci tanácsadó cég szerint az európai légitársaságok naponta átlagosan 1,17 millió hordó üzemanyagot égetnek el. Feltételezve, hogy Európában 48 órán át a járatok 80 százaléka nem indul el, a felhasználás 1,87 millió hordóval lehet kisebb.