Szégyenletesnek és fájdalmasnak nevezte azokat az indulatokat, amelyek Péterfy Bori tusnádfürdői fellépését övezték Lovasi András a Magyar Hang Kultúrtáj című podcastjában. „Ezt a gyűlöletcunamit nem lehet megszokni”, fogalmazott a zenész-énekes, aki már ódzkodik az élesebb politikai megfogalmazásoktól és tudatosan hátrébb lépett a politikától, ugyanakkor elítéli a művészekre vonatkozó direktívákat.
Tusványoson sosem volt cenzúra – hangsúlyozta a műsorban Lovasi,
aki szerint zenét és politikát nem lehet elválasztani, de mégis szükséges határokat húzni. „Nekem fellépni ott ugyanolyan kedves, mint fellépni egy falunapon”, utalt Tusnádfürdőre.
A magyar popzenét szerinte exportképessé kellene tenni, egészen egyszerűen, mert a magyar nyelvű piac természeténél fogva kicsi. Szükség lenne kulturális zászlóshajókra, amelyek viszik a magyar kultúra jó hírét. Emlékeztetett: a Neotonnak és az LGT-nek még Japánban is voltak rajongói.
Lovasi szerint az állam a kultúrában „miközben központosít, ki is vonul”, aminek a zene és a zenei képzés kárát látja. Szükségesnek látja, hogy vidéki központokat erősítsen meg az állam a (könnyű)zenei képzés hatékonyságának növelése érdekében, ugyanakkor popzenei képzést nyújtó egyetemet nem tart szükségesnek. A műsorban arról is beszélt, piaci koncentráció tapasztalható a popzene világában, olyan piacbővülés időszakát éljük, amikor egymás mellé emelkednek fel új előadók anélkül, hogy az más előadók visszaszorulásához vezetne. Példaként említette, a Budapest Parkban idén akár 22 teltházas koncert is lehet, ami kifejezetten soknak számít.