Kiderült, mennyit költenek a magyarok nyaralásra
Arra is fény derült, hogy mire költhetnek majd a legtöbbet a nyaralók a pihenés helyszínén.
Néhány apróság is sokat jelent, hogy örök emléket állíthassunk a megfelelő pillanatnak.
Fotó: Pixabay
Naponta átlagosan több mint egymilliárd fénykép készül a nagyvilágban, nagy kérdés azonban, hogy ebből a hatalmas mennyiségből vajon hány kép lesz maradandó érték, és hány felvétel inspirál embereket arra, hogy a látottak alapján új helyeket fedezzenek fel? Ahhoz, hogy mindez megvalósuljon, szinte biztosan a jó kompozíció elvét kell alkalmazni – írja a Travel Awaits utazási portál.
Mint hozzáteszik, az igazán lenyűgöző fotók ritkán pillanatfelvételek, azaz tervezés nélkül megörökített pillanatok, általában sokkal inkább tudatos előkészület és alkotómunka eredményei.
A kompozíció magába foglalja az elemek képkeretben való elrendezésének átgondolását és a részletek szerepét is.
A fényképezés művészetéről hosszú szakkönyvek szólnak, a jó kompozíciónak azonban nincsenek titkai, csak bevált trükkjei. Nézzünk most néhány tippet, hogy a fényképeink vonzzák az emberi szemet – ezeket a technikákat mindenhol használják, a magazinoktól a képeslapokig, hogy az emlékezetes családi nyaralásokból örök emlékek szülessenek!
Ezt is ajánljuk a témában
Arra is fény derült, hogy mire költhetnek majd a legtöbbet a nyaralók a pihenés helyszínén.
1. Egyszerűsítse a témát!
A káosz „megöli” a képet, válasszon valami konkrét témát. Ha első ránézésre nem egyértelmű a kép témája, nem tudja, hol keresse először a fő motívumot, a kép túl zsúfolt. Hacsak nem a szimmetriára törekszik, jobb lesz a kompozíció, ha a képet vízszintesen és függőlegesen is harmadokra osztja. A harmadszabály kimondja, hogy a téma számára az a legjobb hely, ahol a vízszintes és a függőleges vonalak keresztezik egymást.
2. Egyenesítse ki a horizontot!
A keresőben vagy a telefon képernyőjén látható iránymutatók, azaz a harmadszabály vonalai tökéletes útmutatók a horizonthoz. Helyezze a horizontot a felső vagy az alsó vízszintes vonalra, és használja a horizont kiegyenesítéséhez!
3. Használja a negatív teret a nagyobb hatás érdekében!
A negatív tér olyan terület, amelyről hiányzik a téma. Ilyen például a széles kék ég, a nyílt víz, vagy egy épület széles oldala. Mivel a negatív tér mentes a vizuális ingerektől, így a téma jelentőséget kap a keretben. A használattól függően ez a technika a drámaiság vagy a hatalmasság érzetét is közvetítheti, de városképeken, tájakon és sziluetteken szintén jól működik.
4. A vezető vonalak beépítése
Az emberi szem az átlós vonalakhoz, a görbékhez és az S alakú görbékhez vonzódik – ezek képekbe való beépítése azonnal érdekesebbé, dinamikusabbá és izgalmasabbá teszik a fényképet. Használja ezeket a vonalakat: a néző inkább egy átlót néz, mint egy vízszintes kerítést, ösvényt, folyót, vagy akár épületet.
5. Használja a keretezést a téma hangsúlyozására!
A falon lógó festmény kerete elválasztja az alkotást a körülötte lévő zavaró tényezőktől. Pont így működik ez egy fénykép esetében is, a természetes keret, például a lombozat, a nyitott ablak vagy a környezet ugyanezt teszi, kiemeli a témát. Ebben egyébként egy bizonyos, domináló vagy harmóniát árasztó szín is segíthet, hiszen a kontrasztos színek helyet biztosítanak a szemnek a fényképen való fókuszáláshoz.
Ezt is ajánljuk a témában
Erre nincsenek szavak.
6. Az előtér használata
A legtöbb fénykép automatikusan kétdimenziós érzetet kelt. A nagyobb mélységérzet érdekében hozzáadhatunk a kompozícióhoz egy előtérelemet. Ez bármi lehet: sziklák a part mentén, virágok egy tájban, vagy bármi más, ami elérhető, és hozzáadja a jelenetet. Csak ügyeljen arra, hogy az előtér ne legyen zavaró.
7. Fókuszban a szemek
Ha vannak a fényképen akár emberi, akár állati szemek, azoknak fókuszban kell lenniük ahhoz, hogy a fénykép kapcsolatba kerüljön a nézővel – ráadásul ha még a fény is megcsillan a szemekben, az még jobb. A vaku például igazán élettel telivé teszi a témát! Tényleg nagyon sok függ a szemektől: ha a témát annak szemmagasságában fényképezzük, intimebb és szokatlanabb perspektívát jeleníthetünk meg, amely segít a nézőnek kapcsolatba lépni a fényképen szereplőkkel.
8. Adjon mozgásteret!
A néző számára a fotó széle olyan, mint egy kemény fal, és kellemetlen érzés, ha egy mozgó állat vagy tárgy nekiütközik. Úgy fényképezzen, hogy a téma ne legyen középen, a keretbe kerüljön, de legyen még előtte némi „kifutó”. A mozgás kimerevítéséhez szükséges zársebesség a téma mozgási sebességétől függően változik – használhatja fényképezőgépe nyomkövetési képességét is, így még nagyobb az éles felvétel esélye!
Ezt is ajánljuk a témában
Az egyiken a Velencei-tavat is lehet látni, valamint Székesfehérvárt is.