Kimmer Diána szerint mindez a hagyományos nemi szerepekre is visszavezethető. „Erről meglehetősen kevés adat áll rendelkezésre, de úgy vélem, a férfiakat kiskoruktól jobban ösztönzik arra, hogy mielőbb vezessenek” – mondja.
Ami az utazás célját illeti, teszik hozzá, a nők 57 százalékkal tesznek meg több utat gyerekgondozás céljából, és kétszer annyi alkalommal járnak bevásárolni.
Az utazási szokások felmérése alapján a szerző javaslatokat fogalmazott meg a fővárosi közlekedés hosszú távú stratégiájához: „A kutatás alapján azt már biztosan tudjuk, hogy egy kommunikációs kampány során másként kell közelíteni a két nemhez. A férfiak esetén fontos lerakni azokat az alapokat, hogy egyáltalán nem ciki buszra, villamosra, trolira ülni.
Sokak fejében a közösségi közlekedés egyenlő az ősrégi járművekkel, miközben a valóság, hogy az eszközpark jó részét már lecseréltük.
Szerintem »normális« járművekkel lehet közlekedni, amire érdemes felhívni a férfiak figyelmét is. A nőknél a szubjektív biztonságérzetre kell jobban ráerősíteni, hiszen tudjuk, hogy a hölgyek hajlamosabbak kerülni a rizikót” – mondta a szerző.