Egyre nagyobb a baj a közösségi médiában – a Facebook és az Instagram mégis mással foglalkozik
Ma Magyarországon a Facebook-csoportokban a legnagyobb kereslet a „cukor” nevű anyagra mutatkozik.
A mindennek is ellentmondó tinik jó része engedelmeskedik, ha arra kérik őket, küldjenek érzéki képeket chaten.
Minden hatodik magyar tini küldött már magáról erotikus fotót chaten, ha kértek tőle, és majdnem minden második tini kapott már ilyen képet – írja a Media1 a Be Social digitális ügynökség a 14-25 évesek online szokásairól készített körképére hivatkozva.
Tízből hatan pedig már kaptak erotikus fotót chaten mástól, 42,58 százalék többször is. Ez az arány 2021-hez képest nyolc százalékkal növekedett. A több, mint háromezer fiatal online megkérdezésén alapuló Magyar Tinik a Neten felmérésből az is kiderül, hogy meglepően sok – minden második tini (54,74 százalék) élt már át zaklatást online.
A felmérésből az is kiderült, hogy a legtöbb tini szeret titkolózni a neten: a megkérdezettek közel felének (47,45 százalék) jelenleg is van titkos profilja, amit csak kevesen ismernek, további 18,97 százaléknak pedig korábban volt már ilyenje. Ráadásul a tinik háromnegyede (76,48 százalék) úgy érzi, hogy van olyan dolog számára, amiről könnyebben beszél chaten, mint élőben.
és bár a megkérdezett tinik közel fele (49,75 százalék) úgy gondolja, hogy az online töltött idő esetükben túl sok, mégis 10-ből 8-an a mosdóban is telefonoznak, háromnegyedük tanulás közben, 72 százalékuk pedig film- vagy sorozatnézés közben is előveszi a mobilját. Ez alapján nem meglepő, hogy közel egyharmaduk (30,3 százalék) leginkább online tartja a kapcsolatot a közelebbi barátaival is.
A közvélemény-kutatás azt mutatta, hogy a klasszikus médiafogyasztás nagyon hátra került a fiatalok körében, a közösségi médiában található posztok görgetése, a YouTube videók nézése, Instagram story-k böngészése előzik meg őket. Azoknál, akik négy óránál többet neteznek, a TikTok a családi programok elé kerül az összesített rangsorban.
Nyitókép: Illusztráció