Dollármilliókat kaszált Orbán szövetségese a tőzsdén, még a választásokra is hatással lehet
Komoly sikert könyvelhetett el a napokban Donald Trump. Mit árul el ez az elnökválasztási esélyeiről? Mutatjuk!
Vidéken is látványosan terjeszkedik a baloldal narratíváját sulykoló sajtó.
Az utóbbi években látványosan terjeszkedett a baloldal politikai narratíváját sulykoló propagandasajtó – írja a Magyar Nemzet.
A lap április 26-i cikkében bemutatta azt a vidéki médiahálózatot, amelyet nagyrészt Soros György és a hozzá közel álló nem kormányzati szervezetek, NGO-k támogatnak dollármilliókkal.
A tavalyi választási kampányban messze a legnagyobb hirdetési összegeket a számos aloldallal is rendelkező baloldali portál, az Ezalényeg kapta.
Mint a Magyar Nemzet írja, „első ránézésre nem látszik, hogy milyen bevételekből biztosíthatják a működésüket”, ugyanis nem hemzseg a reklámoktól, és olvasottsága sem kiemelkedő. A lap tulajdonosa, az ifjabb Páva Zoltán alapította Oraculum 2020 Kft. azonban dúskál a pénzekben: a Nemzet információi szerint a cég 2019-ben 206 milliós, majd 2020-ban 262 milliós és 2021-ben 667 millió forintos forgalmat bonyolított.
A tavaly nyáron kirobbant külföldi kampányfinanszírozási botrány kapcsán kiderült, hogy az Egyesült Államokban bejegyzett Action for Democracy nevű alapítvány által a hazai baloldalnak juttatott,
Mint írják, a Nemzeti Információs Központ (NIK) 2022. novemberi, valamint idén januári részjelentéséből kiderült, hogy a Korányi Dávid vezette amerikai szervezet több mint egymilliárd forintot utalt át az Oraculumnak. Amely aztán több, mint 320 millió forintot fizetett a Bajnai Gordon érdekeltségébe tartozó DatAdatnak, amely a baloldal választási kampányát bonyolította. Nem fukarkodott a hirdetési pénzekkel sem a vállalat: csak az Ezalényeg.hu központi Facebook-oldalára közel 228 millió forintot költöttek. Míg a vidéki oldalak hirdetéseire közel 119 millió forintot tapsoltak el, a többi oldal népszerűsítése még nagyjából 150 millió forintba került. A Magyar Nemzet számításai szerint csak a Facebook-hirdetésekre 2019 április 15. óta mintegy 497 millió forintot adtak ki.
A kiadványt kiadó eDemokrácia Műhely Egyesület a NIK nemzetbiztonsági bizottság számára készült második részjelentése alapján a kampánylap 18 090 600 forintot kapott az Action for Democracytól. Az eDemokrácia Műhely Egyesület jogi képviselője László János, aki az egykori SZDSZ-es főpolgármester Demszky Gábor alatt a Budapest című portál felelős szerkesztője volt. A szervezet másik alapítója Sükösd Miklós, a CEU docense. Soros alapítványa, az Open Society Foundations 2017-ben 35 ezer, míg 2020-ban 25 ezer dollárral támogatta az egyesület munkáját, a kampányban 1,6 millió forintot költöttek a Nyomtass te is! felületén található hirdetésekre.
Bizonyítható pénzügyi kapcsolat áll fenn az Együtt Debrecenért Egyesület és Soros György „zászlóshajója” a Nyílt Társadalom Alapítvány (Open Society Foundations, OSF) között: 2019-ben és 2020-ban összesen negyvenezer dollárral támogatta a „civil” szervezetet. Ezt az összeget az OSF kifejezetten egy helyi online portál létrehozására szánta, ekkor indult el a Debreciner.hu.
Eger is fontos színhelye Sorosék vidéki terjeszkedésének, a hevesi vármegyeszékhelyen az Egri Szín (Egriszín.hu) képviseli a dollármédiát – írja a Magyar Nemzet.
A portált az Egri Újságíró Egylet Egyesület üzemelteti, ami 2015-ben másfél millió forint támogatást kapott a Soros Györgyhöz köthető Ökotárs Alapítványon keresztül. Az Egriszín.hu tagja a Szabadhírek.hu-nak, amely saját magát a független vidéki sajtó gyűjtőoldalának nevezi. A Szabadhíreket a szombathelyi régi szocialista kampányszervezőhöz, Gyurcsány Ferenc bizalmi emberéhez, Czeglédy Csabához köthető Nyugat Média és Világháló Egyesület adja ki. Az egyesület az OSF támogatását is élvezi, hiszen 2017 és 2020 között összesen 259 142 dollárt, csaknem kilencvenmillió forintot kapott Soros György alapítványától.
Fotó: GEORG HOCHMUTH / APA / AFP