Európa nem marad gáz nélkül, az oroszok több útvonalon is szállíthatnak
A kontinens nagy részén pedig hidegebb tél várható, ami növeli a gáz iránti keresletet, miközben a készletek az eddigieknél gyorsabban fogynak.
A támogatások ismeretében dönt a Volkswagen további európai akkumulátorgyárak építéséről.
A Volkswagen akkumulátorigényét 2028-ig kielégíti a három Európában már bejelentett gyár - a salzgitteri üzem, a svédországi Northvolt üzeme, valamit a spanyolországi Valenciában készülő üzem –mondta Thomas Schmall technológiai igazgató, a Volkswagen konszern igazgatótanácsának tagja.
A Volkswagen továbbra is 240 gigawattóra akkumulátorkapacitás gyártására törekszik saját igényeinek kielégítésére, de ezt a korábban tervezett hat helyett kevesebb európai üzemmel is el fogja tudni érni.
Tartjuk a 240 gigawattórás tervet. De hogy ezt öt vagy hat üzemmel tudjuk-e majd teljesíteni, az az egyes országok által felkínált ösztönzőkön múlik. Erről még nincs végleges döntés”
– mondta a technológiai igazgató.
Schmall félreértésnek nevezte, hogy az észak-amerikai akkumulátorgyár-beruházás bejelentése az európai tervek visszafogását jelentené. A Volkswagen mindössze ki akarja várni az IRA (Inflation Reduction Act) amerikai inflációcsökkentő támogatási csomagra adott európai választ.
A tavaly bejelentett valenciai akkumulátorgyár 2026-ban kezdené meg a termelést. A konszernnek 2025-ig nem is lesz szüksége arra, hogy újabb beruházásról döntsön – mutatott rá a technológiai igazgató. Hozzátette, hogy az IRA-ra adott európai válasz ismeretében azonban hamarabb is meghozhatják a döntést újabb európai helyszínekről.
A negyedik üzemet a legnagyobb valószínűség szerint valamelyik kelet-európai országban, illetve Németországban Kelet-Frízföld vagy Szászország tartományban építhetik majd fel. Összesen akár hat akkumulátorgyárat építene a Volkswagen konszern Európában.
(MTI)
Nyitókép: HENDRIK SCHMIDT / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP