Feleslegesen végez milliárdos beruházást egy DK-s kerület

2023. március 31. 11:20

Hárommilliárd forintból újítanák fel az Üllői utat, de valószínűleg pár év múlva újra kell majd csinálni az egészet.

2023. március 31. 11:20
null

A XVIII. kerületi önkormányzat bevállalta a főváros helyett az Üllői út kátyúinak rendberakását. Arra viszont már nem lesz pénz, hogy a százötven éves vízvezetékhez hozzányúljanak, így értelmét vesztheti a közel hárommilliárd forintos beruházás.

A rossz csövek miatt pár év múlva valószínűleg újra kell majd burkolni az utat. Emellett nem elhanyagolható az sem, hogy az építkezés alatt forgalombiztonsági beavatkozásokra is szükség lesz.

Szaniszló Sándor, a kerület DK-s polgármestere YouTube-on jelentette be, hogy a felújítási munkálatok április 24-én fognak kezdődni.

Az Üllői út felújításának szükségessége régóta terítéken van. 2021 decemberében a választás előtt erősödő kampányígéretek sűrűjében maga Karácsony Gergely főpolgármester beszélt 2022 elején kezdődő felújításról. Májusban viszont még mindig nem történt előrelépés. Akkor a DK-s polgármester még azt mondta, mindenképp szükséges kicserélni a főútvonal alatt haladó nagynyomású vízvezetékeket, most viszont úgy tűnik, erre nem lesz lehetőség.

„A mai napon is azzal küzdöttünk, hogy elmagyarázzuk: mi nem akarjuk, hogy kétszázhetvenvalahány helyszínen átfúrja a vízművek az utat, nem akarjuk, hogy újravegyük a teljes faállomány sorsát, nem akarjuk a villamossíneket középre hozni, nem akarunk bringasávot sem. Azt mondjuk, hogy marassuk fel, aszfaltozzuk le, fessük fel, és akkor nyolc-tíz évig mindenki használhatja az Üllői utat úgy, ahogy azt már legalább tizenöt éve megérdemelnék a kerületiek” – mondta a polgármester decemberben, aki elég csúnya kritikát fogalmazott meg Budapest gazdálkodását illetően, mondván,

Pestszentlőrinc jobban bánt a forrásaival, ezért lesz pénze felújítani az Üllői utat a Fővárosi Önkormányzat helyett. 

Ez azt jelenti, hogy a közel 3 milliárd forintos beruházás bármennyire is hiánypótló konzerválna egy veszélyes állapotot – írja a Világgazdaság, hozzáteszik, arról nem is beszélve, hogy ez nem a kerület, hanem a főváros feladata lenne.

Mindez annak tükrében pláne érdekes, hogy a felújításra szánt 3 milliárd forint 50 százalékkal több, mint amennyi pénzt Budapest útfelújításra tervez fordítani 2023-ban.

Nyitókép: MTI/Koszticsák Szilárd

Összesen 18 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
A ráció prófétája
2023. március 31. 16:55
Tényleg nem normális a Szaniszló. Ahogy eredetileg tervezve van, a teljes utat fel kellene újítani. Csak amíg Karácsonyék mindent ellopnak, addig semmire sem lesz pénz. Az Üllői út eredetileg végig volt kockakövezve. Apám azt mondta, azért, mert az elbírja a szovjet tankokat is. Miért is hívták Vörös Hadsereg útjának? Namármost ezekre a kockakövekre aszfaltoztak rá annak idején, ha jól emlékszem, nem is olyan vastagon. Szuper lesz, ha ezt megpróbálják felmarni.
linkeloe
2023. március 31. 15:37
Kérnek a XIX.-ből fehér pornak látszó fehér port, és betömik a kátyukat .
Thészeusz
2023. március 31. 14:01
Nyomorék Szaniszló, kib@szik az ablakon 3 milliárdot. A kerületben az érintett Üllői úti szakaszon lakom, autózom is, van kátyú, de azért járható, meg lehetne normálisan is csinálni és nem így milliárdokat elszórva. Plusz a VG cikk szerint "Április 24-én indul az Üllői út felújítása" miközben a BKK pedig: "Újabb nagyfelújítás kezdődik április 22-én az 50-es villamos vonalán. A villamos helyett ettől a naptól egészen június 11-ig villamospótló jár majd az egész vonalon." (az Üllőin úton végig 50A pótlóbusz is közlekedik a Határ út és a Szarvas csárda tér között... ) Ez kettő így együtt érdekes mutatvány lesz, ez Szaniszló ezt hogyan fogja összehangolni káosz nélkül? Lehet Szaniszlót akarja a DK indítani főpolginak, azért ez a nagy buzgárkodás?
Namond
2023. március 31. 13:30
Érdekes, a kerületi kezelésű (és építésű) aszfalt utak, az enyhe tél ellenére, tele vannak kátyúval. Na és azok is amelyek fővárosi kezelésben vannak és buszok járnak rajta. Arról nem is beszélve, hogy a 100-200 éve telkesített családi házak vízellátását, a kor színvonalán öntöttvas és azbesztcement csövekkel, tokos (kátránnyal cementtel kitöltött) kötésekkel oldották meg, amik az öregedés, földmozgás, közlekedés okozta rázkódás miatt kilazulhattak.. Persze ez kit zavar? Hiszen a Vízművek a hálózati veszteségeit - az orbánkormány 14 évének hála - simán ráterheli a fogyasztókra, mint a távfűtés, földgáz és villamosáram szolgáltatói saját hálózati veszteségeiket.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!