Viszonylag nagy port vert fel a magyar sajtóban, hogy a Független Egységes Szakszervezetek Szövetsége és a Taxis Tagozat levelet írt Orbán Viktornak, ettől pedig az a benyomása támadhatott az olvasóknak, hogy „a” taxisokról van szó, noha az aláírók között nem volt ott az önkormányzatokkal általában tárgyaló, Metál Zoltán-féle Országos Taxis Szövetség.
A szervezetek azért írtak a miniszterelnöknek, hogy konzultációt kezdeményezzenek, mert szerintük idén „számos olyan esemény történt/történik (háború, hiperinfláció, energiaválság, élelmiszerárak elszabadulása), mely a korábbi megállapodást elértéktelenítette”.
Emlékezetes, az idei tavaszi tarifaemelés már eleve 25-33 százalékos drágulást jelentett az utasoknak,
minek következtében az alapdíj (vagyis amit azért fizet az ember, hogy a taxis szolgálatba áll) 700 forintról 1000-re, a kilométerdíj 300-ról 400-ra, a percdíj (ezt akkor kell fizetni, amikor a taxi 15 kilométer per óránál lassabban halad, tehát dugóban van, áll a pirosban, vagy az utasra várakozik) pedig 75-ről 100 forintra nőtt. Fontos megjegyezni, hogy mindez alapvetően Budapestre érvényes, országos szinten nem minden önkormányzat szab meg a területén dolgozó taxitársaságoknál. Ahol nincs ilyen kötelezettség, akár már emelhettek is az érintettek az áraikon.
A fővárosi emelést tavasszal a minimálbér-emeléssel, az infláció növekedésével és az üzemanyagárak növekedésével indokolták.