Az első szerződést nyolc hónapra, a többit lényegében egy-egy évre kötötték. Pulai András cégének 2020-ban nettó 14.700.000, 2021 és ’22-ben pedig egyaránt nettó 12.100.000, összesen tehát nettó 38.900.000 forintot fizetett ki az önkormányzat. Cserébe az intézetnek fókuszcsoportos kutatás keretében kellett minőségmérést és -értékelést végeznie; évi három alkalommal 1000 fős mintán közvélemény-kutatást kellett csinálnia a kerület fontos ügyeiről; és az úgynevezett social listenig módszerével kellett hangulatjelentéseket kreálnia az aktuális szakpolitikai ügyek lakossági megítéléséről.
Mint ismert, a Publicus volt az az intézet, mely az áprilisi választások előtti napokban azt az eredményt hozta ki, hogy „zárul az olló”, az ellenzék és a Fidesz között szinte döntetlen az állás, miközben a különbség végül 16 százalékpontnál is nagyobb lett. Az intézet „a korábbi választásokon is rendszeresen alulmérte a Fideszt és felülmérte az MSZP, illetve a Párbeszéd támogatottságát – éppen azokét, akikkel rendszeres üzleti kapcsolatban áll. 2021-ben (...) háromszor nagyobb (országosan 5-6 százalékos) MSZP-tábort mértek, mint a Medián. Az őszi előválasztás két fordulója között a Publicus szintén Karácsony Gergelyt mérte a legesélyesebbnek” –írta már korábban a jobboldalisággal nem vádolható gazdasági portál, a G7.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán