Igazából tudtam, hogy váltanom kellene országot
Ehelyett ott rohadtam szinte minden magyar tévécsatornánál.
A Pulai András vezette közvélemény-kutató vállalat 2020 óta 40 millió forintnyi megbízást kapott Horváth Csabáéktól.
Több megbízást is kapott Zugló önkormányzatától a baloldali holdudvarhoz tartozó közvélemény-kutató vállalat, a Publicus Intézet, melynek igazgatója, Pulai András rendszeres vendége az ellenzéki beállítottságú műsoroknak. Pulai cége a jelek szerint különösen is szoros kapcsolatban áll az MSZP-s vezetésű zuglói önkormányzattal, hiszen az elmúlt két és fél évben összesen mintegy 40 millió forintnyi megbízást teljesítettek. Mint az Adatradar kiderítette, három szerződést kötött egymással a két fél különböző projektekre.
A Zuglóval kapcsolatos tudása és ismeretei, a korábbi együttműködések minőségi jellemzői alapján, valamint kutatási cégként elért szakmai elismertsége”
– ezen indokokat hozta fel Horváth Csaba a szerződésben, miért Pulai cége nyerte a megbízást.
„Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata a COVID 19 humánjárvány elleni komplex védekezés egyik lépéseként a zuglói lakosok tájékoztatása érdekében Vállakozótól telefonos tájékoztató kampányt, azaz úgynevezett IVR szolgáltatást rendelt, amelyet Vállalkozó minőségi kifogás nélkül, gyorsan és hatékonyan valósított meg” – szerepelt másutt.
A kerület az Adatradart a honlapjukhoz irányította, mondván, ott vannak fent a szerződések, ott megtalálnak minden részletet.
Így akadtunk rá a Publicus három kutatási megbízására is, a COVID 19 kampányról szóló viszont hiányzik a tárból”
– írja a lap.
Az első szerződést nyolc hónapra, a többit lényegében egy-egy évre kötötték. Pulai András cégének 2020-ban nettó 14.700.000, 2021 és ’22-ben pedig egyaránt nettó 12.100.000, összesen tehát nettó 38.900.000 forintot fizetett ki az önkormányzat. Cserébe az intézetnek fókuszcsoportos kutatás keretében kellett minőségmérést és -értékelést végeznie; évi három alkalommal 1000 fős mintán közvélemény-kutatást kellett csinálnia a kerület fontos ügyeiről; és az úgynevezett social listenig módszerével kellett hangulatjelentéseket kreálnia az aktuális szakpolitikai ügyek lakossági megítéléséről.
Mint ismert, a Publicus volt az az intézet, mely az áprilisi választások előtti napokban azt az eredményt hozta ki, hogy „zárul az olló”, az ellenzék és a Fidesz között szinte döntetlen az állás, miközben a különbség végül 16 százalékpontnál is nagyobb lett. Az intézet „a korábbi választásokon is rendszeresen alulmérte a Fideszt és felülmérte az MSZP, illetve a Párbeszéd támogatottságát – éppen azokét, akikkel rendszeres üzleti kapcsolatban áll. 2021-ben (...) háromszor nagyobb (országosan 5-6 százalékos) MSZP-tábort mértek, mint a Medián. Az őszi előválasztás két fordulója között a Publicus szintén Karácsony Gergelyt mérte a legesélyesebbnek” –írta már korábban a jobboldalisággal nem vádolható gazdasági portál, a G7.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán