Niedermüller annyira zöld, hogy elveszi az elektromos autók ingyenes töltését az emberektől
2022. augusztus 08. 10:42
Erzsébetváros DK-s polgármestere közösségi oldalán jelentette be, megelégelte az ingyenes elektromos autók töltésével kapcsolatos „visszaéléseket”, így a jövőben már csak applikáción keresztül, nyilván rengeteg pénzért lehet a zöld járműveket tölteni.
2022. augusztus 08. 10:42
p
10
53
124
Mentés
Hétfőn reggel került nyilvánosságra a döntés, miszerint megszűnik az elektromos és plug-in hibrid autók ingyenes töltési lehetősége a VII. kerületben. Erzsébetváros DK-s polgármestere a Facebook-oldalán tette közzé a hírt, állítása szerint sokat kellett morfondírozni, mi is legyen a helyzettel, ugyanis szerinte sok volt a visszaélés.
Niedermüller Péter kijelentette, a bevezetés időpontjától kezdve már csak az Emobility Solutions nevű applikáción keresztül lehet az autókat tölteni a kerületben. Azt írta, sok visszajelzés volt azzal kapcsolatban, miért engedik, hogy akár a taxik akár a „nagyértékű elektromos autók” ingyenesen tölthessék járműveiket. Halkan megjegyeznénk, hogy tízmillió forint alatt elektromos autót nagyon nehéz manapság újonnan találni, úgyhogy érdemes elgondolkodni, hogy mit takar a „nagyértékű” Niedermüller szótárában.
Kétféle szemléletmódot kellett összevetnünk”
– kezdte magyarázkodását a polgármester, majd úgy folytatta, a dilemma az volt, hogy egyik oldalról „jó lenne ösztönözni a lakosokat, hogy használjanak környezetkímélőbb, elektromos töltésű járműveket”, míg a másik álláspont az volt, hogy
szabad-e fenntartani egy olyan ingyenes juttatást, ahol az igénybevevők nem rászorultak, ráadásul a használók nagy százaléka üzleti vállalkozás (taxi)”.
Végül a magát amúgy rendkívül zöldnek valló kerületvezetés meghozta a nagy döntést és hétfőn reggel Niedermüller bejelentette, hogy már augusztus 1-jétől megszűnt az ingyenes töltés lehetősége.
Az önkormányzat tulajdonában álló öt töltőállomáson is csak applikáción keresztül lehet az autókat tölteni”
– zárta.
Az autósok és a taxisok nem örülnek
Az ügyben megkerestük Metál Zoltánt, az Országos Taxis Szövetség vezetőjét, aki lapunknak úgy kommentálta a hírt, hogy elsősorban tiszteletben kell tartani az önkormányzat döntését, különös tekintettel abban az esetben, ha az ingyenes utcai elektromos töltők telepítési és üzemeltetési költségeit maga az Önkormányzat viseli.
Ha a jövőben egy applikáció használatán keresztül szeretnék szabályozni az ingyenes töltések számát és ebből nem zárnák ki a településen lakó zöldrendszámú autósok mellett a taxisokat sem, akkor érthető a szigorítás”
– válaszolta lapunk megkeresésére a szövetség vezetője. Hozzátette, ellenkező esetben a rendelet diszkriminatív lenne.
Országosan jelenleg 7500-8000 taxi üzemel, melyek tíz százaléka rendelkezik zöld rendszámmal, azaz elektromosan tölthető gépjármű.
Metál Zoltán szerint egyre kevesebb az olyan kútoszlop, ahol díjmentesen lehet tölteni a környezetbarát autókat, állítása szerint ezeknél a töltőfejeknél sorban állnak az autók, függetlenül attól, hogy az taxi, csomagszállító vagy bármi egyéb.
Ez nem taxis-függő szemlélet, ez egyszerűen egy lehetőség amivel élnek a zöldrendszámos járművek üzemeltetői”
Peking véleménye szerint Brüsszel piszkos játékba kezdett, amelyben az EU célja Kína kereskedelmi megütése – kerül, amibe kerül, még az sem számít, ha sunyin, és a másik játékost teljesen hülyének nézve teszi azt.
Tóth-Szántai József kormánypárti polgármester szerint úgy látja, a korábbi – ellenzéki – városvezetésre a hozzá nem értés volt a jellemző, ezért nem működött jól az önkormányzat.
„Az Egyesült Államok magas rangú tisztviselői nem akarnak harmadik világháborút, de úgy gondolják, hogy az oroszok sosem fogják átlépni azt a bizonyos határt” – véli a volt orosz elnök.
Genyus, jobb, ha összeszeded magad, mert úgy jársz, mint a cigó pincsi! Az ő teljesítménye - éppúgy mint a tiéd - sem volt értékelhető, ezért a gazdátok megszüntette az anyagi támogatását.
Ha nem mutatsz egy kis fejlődést, csak a rúdtánc marad!
Függetlenül Niedermüller személyétől (egy orbitális neobolsevik magyargyűlölő barom, szívlapát várományos) semmi nem indokolja az ingyenes eletromos energiavételezést. Az önkormányzati döntés jogos és nem diszkriminatív. Aki eletromos hajtású vagy azzal kombinált erőforrással működő gépjárművet vásárol, eldönti, felméri, hogy annak milyen költségei vannak, annak ismeretében hozza meg a döntést. Egy plug in hibrid motor fosszilis üzemanyagfelhasználása nagyságrenddel alacsonyabb, mint egy hagyományos meghajtású gépjárműjé. A megtakarítás látványos. Tessék abból fedezni az elektromos energia igényt. Egyébiránt ez az elektromos meghajtás őrület egy hatalmas mókusvakítás mindaddig, amig az energiaszükségletet nem a teljesen megújuló energiából fedezik, hanem fosszilis energiahordozók elégetésével vagy egyéb környezeti katasztrófát előidéző módszerekkel. Szennyezve a környezetet az előállítással, a szállítással. Lehet, hogy lokálisan felmutathatók kisebb eredmények, de globálisan egy hatalmas átverés az egész! Elég csak az ostoba németek vergődését nézni. És Merkel kussol, miközben ontják a szénerőműveik a szart légkörbe azt számolgatják, hogyan térhetnének vissza az atomerőműveik újraindításáhot. Ki gondolta volna, hogy ezek tudnak ekkora faszok lenni? Mondjuk két kirobbantott világégés után sanszos ezeknél bármi.