Cserhalmi György szerint most nincsen Fidesz, csak feudalizmus
A Nemzet Színésze címmel kitüntetett, Kossuth- és Balázs Béla-díjas magyar színész és érdemes művész egy mélyinterjúban őszintén vallott a politikához fűződő kapcsolatáról.
Erzsébetváros DK-s polgármestere közösségi oldalán jelentette be, megelégelte az ingyenes elektromos autók töltésével kapcsolatos „visszaéléseket”, így a jövőben már csak applikáción keresztül, nyilván rengeteg pénzért lehet a zöld járműveket tölteni.
Hétfőn reggel került nyilvánosságra a döntés, miszerint megszűnik az elektromos és plug-in hibrid autók ingyenes töltési lehetősége a VII. kerületben. Erzsébetváros DK-s polgármestere a Facebook-oldalán tette közzé a hírt, állítása szerint sokat kellett morfondírozni, mi is legyen a helyzettel, ugyanis szerinte sok volt a visszaélés.
Niedermüller Péter kijelentette, a bevezetés időpontjától kezdve már csak az Emobility Solutions nevű applikáción keresztül lehet az autókat tölteni a kerületben. Azt írta, sok visszajelzés volt azzal kapcsolatban, miért engedik, hogy akár a taxik akár a „nagyértékű elektromos autók” ingyenesen tölthessék járműveiket. Halkan megjegyeznénk, hogy tízmillió forint alatt elektromos autót nagyon nehéz manapság újonnan találni, úgyhogy érdemes elgondolkodni, hogy mit takar a „nagyértékű” Niedermüller szótárában.
– kezdte magyarázkodását a polgármester, majd úgy folytatta, a dilemma az volt, hogy egyik oldalról „jó lenne ösztönözni a lakosokat, hogy használjanak környezetkímélőbb, elektromos töltésű járműveket”, míg a másik álláspont az volt, hogy
Végül a magát amúgy rendkívül zöldnek valló kerületvezetés meghozta a nagy döntést és hétfőn reggel Niedermüller bejelentette, hogy már augusztus 1-jétől megszűnt az ingyenes töltés lehetősége.
– zárta.
Az ügyben megkerestük Metál Zoltánt, az Országos Taxis Szövetség vezetőjét, aki lapunknak úgy kommentálta a hírt, hogy elsősorban tiszteletben kell tartani az önkormányzat döntését, különös tekintettel abban az esetben, ha az ingyenes utcai elektromos töltők telepítési és üzemeltetési költségeit maga az Önkormányzat viseli.
– válaszolta lapunk megkeresésére a szövetség vezetője. Hozzátette, ellenkező esetben a rendelet diszkriminatív lenne.
Országosan jelenleg 7500-8000 taxi üzemel, melyek tíz százaléka rendelkezik zöld rendszámmal, azaz elektromosan tölthető gépjármű.
Metál Zoltán szerint egyre kevesebb az olyan kútoszlop, ahol díjmentesen lehet tölteni a környezetbarát autókat, állítása szerint ezeknél a töltőfejeknél sorban állnak az autók, függetlenül attól, hogy az taxi, csomagszállító vagy bármi egyéb.
– közölte az Országos Taxis Szövetség elnöke.
Nyitókép: MTI/Marjai János