„A szivárványkoalíció kárvallottjai a budapestiek lesznek” – elemző a Fővárosi Közgyűlés döntéseiről
A szakember úgy véli, különféle alkukkal, de „el fog döcögni” a főváros működése 2026-ig.
A parkolás drágulása, vagy a dugódíj bevezetése klímavédelmi célokat is szolgál.
„De a városok felszabadulása és bezöldülése mellett, az autósok is jól járhatnak. Ha a dugódíj bevezetése után csökken, majd megszűnik a dugó, akkor nem kell a forgalomban állva időt, energiát, benzint pazarolni. Ez anyagilag pozitív hatással járhat, az autósoknak is megéri.
Mindazonáltal szembe kell azzal nézni, hogy a fővárost, a városainkat nem az autós túlhasználatra tervezték. Nem fér el ennyi autó, tetszik vagy sem, korlátozni kell a forgalmat. A fővárosban élők közel kétharmada egyébként nem is autóval közlekedik! De vegyük észre, valójában olyan dolgot korlátozunk, amely minket korlátoz, a dugó miatt élhetetlen körülményeket.
A dugódíj párban jár az LMP másik javaslatával, ami a német mintájú klímabérlet bevezetése. Tegyük sokkal olcsóbbá a közösségi közlekedést, hogy mindenkinek megérje váltani. Mindenkit arra bíztatok, hogy használja minél ritkábban az autót, váltson buszra, villamosra, metróra, vonatra, vagy ha teheti, kerékpárra. Az autóhasználat csak ritkán elkerülhetetlen, mindig van alternatíva!”
Nyitókép: Földházi Árpád