Az ukránok kezdik elveszíteni a reményt – Magyarországot okolják érte
A harmadik világháború lenne a következménye.
Az intézkedés nagy felháborodást váltott ki.
Az orosz-ukrán háború kitörése óta alig van napraforgóolaj a német szupermarketekben, a Schleswig-Holstein tartományában található Lidl-üzletekben például már csak a felnőtt vásárlók vehetnek étolajat – számolt be a Merkur nevű portálra hivatkozva a Világgazdaság.
A cikkből kiderült, a Lidl-szupermarketlánc azon kísérletezik, a rendelkezésre álló étolaj készletet a lehető legegyenletesebben ossza szét a vásárlói között. Annak érdekében, hogy minden család csak két üveg olajat vegyen, a cég korhatárt vezetett be: a napraforgóolajat csak a tizennyolc év felettieknek árulták.
A német hírportál szerint már nem újdonság, ha a szupermarketekben üres polcokkal találkoznak a vásárlók. Először a vécépapír, majd a gyorstesztek hiánya volt jelen az országban a koronavírus-járvány idején, ma már a háborús konfliktus miatt a napraforgóolaj lett az új hiánycikk, mivel
A szupermarketek már korábban olyan üzleti stratégiákon dolgoztak ki, amelyekkel az emberek vásárlási szokásait befolyásolhatják: az Aldi például az étolajos polcait azzal a felhívással látták el, hogy az vásárlók csak szükség esetén vegyenek étolajat, és ne csupán felhalmozás céljából vásároljanak.
A Lidl intézkedését nagy felháborodást váltott ki a közösségi oldalakon, az áruházlánc ezután hatályon kívül helyezte intézkedését.
„Kérjük vásárlóink megértését, és elnézést kérünk az esetleges kellemetlenségekért”
– közölte a cég a felháborodást követően.
Nyitókép illusztráció. Fotó: Pixabay