„Horvátországban mindig szívesen látják a magyarokat!” – üzentek az adriai éttermek és szállodák

2022. május 21. 12:46

Egyedi eset volt trpanji étterem nagy port kavart üzengetése.

null

Nem ültek fel a horvátországi éttermek és szállodák a politikai provokációnak, továbbra is szívesen látják a magyar vendégeket – derült ki a hirado.hu körképéből. A közmédia hírportáljának munkatársa félszáz adriai vendéglátóipari egységnek és hotelnek küldött ezzel kapcsolatban megkeresést, a válasz minden esetben pozitív volt.

Ahogy arról a Mandiner is beszámolt, az ügy előzménye, hogy Orbán Viktor egy kijelentését egyesek félreértették Horvátországban. A miniszterelnök az olajembargó kapcsán arról beszélt, hogy hazánk energiaellátásának biztosítása azért is nehezebb más országokénál, mert nincs tengerünk, így csak szárazföldi úton érkezhetnek Magyarországra az energiahordozók. A kormányfő megemlítette, hogy korábban volt magyar tengeri kapcsolat, de „elvették”.

Az is ismert, hogy a kijelentést néhányan zokon vették Horvátországban, egy adriai étterem pedig odáig ment, hogy kitett egy táblát a következő felirattal:

Az étterem honlapját ezután elárasztották a magyar nyelvű felháborodott hozzászólások és a vendéglő tetszési indexét is lepontozták. Az étterem tulajdonosai végül kénytelenek voltak letiltani a hozzászólási lehetőségeket.

„Horvátországban egyáltalán nem ritka, hogy hasonló, humorosnak szánt üzenetekkel szórakoztatják az arra járókat ”

A fent említett éttermet a Mandiner is megkereste. A lapunknak küldött válaszban az étterem vezetője kifejtette,

A bár előtti tábla most azt hirdeti, hogy bármikor szívesen látják a magyarokat a tengerükön, feltéve, hogy magukkal hozzák Hernádi Zsoltot is, akit Horvátországban jogerősen börtönbüntetésre ítéltek.

A trpanji étterem tulajdonosa kérdésünkre elmondta azt is, egyelőre valóban nem látja szívesen a magyarokat. Igaz, senki mást sem, mivel az étterem akkor még nem nyitott ki, a szezon kezdetét várták.

„Minden magyart várunk szeretettel, bármikor!”

A hirado.hu körképéből kiderül, hogy mindez egyedi eset, a munkatársuk által megkérdezett hotelek válaszai közül idézünk néhányat:

„Ami minket illet, nem jelent problémát, hogy bármilyen nemzetiségű vendéget elszállásoljunk a szállodáinkban. Minden vendéget szívesen látunk, természetesen a magyarokat is! Nálunk az emberek azért dolgoznak, hogy a turistaszezon újrainduljon.”

„Nálunk mindig szívesen látott vendégek a magyarok. Mi nem is hallottunk erről az esetről.”

„Ne aggódjon, a magyarokat mindig szívesen látjuk a szállodáinkban  Biztos vagyok benne, hogy ez így van egész Horvátországban is!”

A cikkből kiderült az is, hogy ezekhez hasonló pozitív visszajelzések és üzenetek érkeztek az éttermek tulajdonosaitól is.

Nyitóképünk illusztráció. Fotó: Pixabay

Összesen 89 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
pollip
2022. május 22. 16:41
Horvátországban csak óvatosan! A randalírozó szurkolókat simán lelövik!!!!!!!
Voltkocsmáros
2022. május 22. 07:48
Nekem a Balaton a Riviéra.....
MG.HUN
2022. május 21. 19:33
Amúgy sem mennék oda.Ezt mondom évek óta az ismerősöknek is.Pofátlan, hálátlan népség. Tavaly a Szlovén gazdaságot támogattam,az idén Törökország lesz.Na és persze a Magyar vidéken is eltöltünk egy kis időt.Értjük mi a viccet,a nyári szezonban megfelezném a határátkelők számát a Horvát-Magyar határon.Biztosan jót tenne a Horvát turizmusnak.
Rézvirág
2022. május 21. 19:30
Mi tavaly voltunk Horvátországban, egy gyönyörű szigeten, nagyon kedves, barátságos szállásadóval, mindenki tündéri volt, a túravezetőktől a pincéreken át a SUP kölcsönzősig. Nem mondom, hogy most egy idióta vendéglős miatt az egész országot le kellene írni, de már többen is említették itt előttem: túl nagy tiltakozást nem láttunk az étterem körül...(és tényleg képzeljük el ugyanezt fordítva, a Balatonon...na ugye) Most, hogy a világ woke fele megtalálta Ukrajnában az új George Floydját, naponta van valami irgumburgum, az ég tudja, mi jön még, ki min rág be, mennyi lesz az üzemanyag ára.....és amúgy már épp meggyőztük magunkat, hogy csak jó lenne egy kis tenger, ki is néztünk egy horvát tengerparti apartmant, amikor jött ez a cirkusz....Elég agybajos dolog turistákból élő embereknek a turistákat csesztetni. Hiányzik ez nekünk? Jobb a nyugalom. Szóval kb. az utolsó pillanatban mégis itthon foglaltunk szállást. És tök jó, hogy nem kell aggódni, hogy milyen oltást kérnek az utolsó héten, hogy mennyi lesz az üzemanyag (lesz-e egyáltalán?), hogy hova száll az EURO. A kinti apartman árából saját vízpartos, +medencés nyaralót béreltünk a Holt-Kőrös partján, kenuval, biciklivel...a gyerekek már számolják a napokat :-)
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!