Elképesztő: józan résztvevőkre költene milliókat a hetente csőddel riogató budapesti városvezetés
A terv totálisan ellentmond a Magyarországon hatályos törvényeknek.
A duplacsuklós, hivatalos nevén Ikarus 293 első és egyetlen modelljét 1988-ban készítették el, ebből készült most replika.
Két Ikarus 280-as buszból készített duplacsuklós modellt a BKV Zrt. szerelő csapata, a munkálatokat 2019-ben kezdték el. A 22,5 méter hosszú és 18 tonna tömegű autóbusz elvileg kétszáznál is több utast képes szállítani egyszerre. A duplacsuklós, hivatalos nevén Ikarus 293 első és egyetlen modelljét 1988-ban készítették el, azonban Budapesten nem sokáig használták utasszállításra. Az autóbusz Teheránba került, ahol átfestve, belső terét átalakítva vált a közösségi közlekedés részévé, és azóta is Iránban van.
Az idén elkészült replika néhány dologban különbözik az első modelltől, például erősebb motorral és biztonságosabb csuklószerkezettel rendelkezik. A BKV nosztalgiaflottájának legújabb büszkesége május 10-én, a kelenföldi autóbuszgarázsban mutatkozott be. A guruló óriással a forgalomban nem, de nyílt napokon és egyéb rendezvényeken találkozhatnak az érdeklődők.
Nyitókép: Budapest Városháza Facebook-oldala