Roncsköltségvetést kaphat Budapest a csőd után

A Fővárosi Közgyűlés kormánypárti frakciójának vezetője elfogadhatatlannak nevezte a tervezett 2026-os költségvetést, közben a kormány nyújtana mentőövet Budapestnek.

A duplacsuklós, hivatalos nevén Ikarus 293 első és egyetlen modelljét 1988-ban készítették el, ebből készült most replika.

Két Ikarus 280-as buszból készített duplacsuklós modellt a BKV Zrt. szerelő csapata, a munkálatokat 2019-ben kezdték el. A 22,5 méter hosszú és 18 tonna tömegű autóbusz elvileg kétszáznál is több utast képes szállítani egyszerre. A duplacsuklós, hivatalos nevén Ikarus 293 első és egyetlen modelljét 1988-ban készítették el, azonban Budapesten nem sokáig használták utasszállításra. Az autóbusz Teheránba került, ahol átfestve, belső terét átalakítva vált a közösségi közlekedés részévé, és azóta is Iránban van.
Az idén elkészült replika néhány dologban különbözik az első modelltől, például erősebb motorral és biztonságosabb csuklószerkezettel rendelkezik. A BKV nosztalgiaflottájának legújabb büszkesége május 10-én, a kelenföldi autóbuszgarázsban mutatkozott be. A guruló óriással a forgalomban nem, de nyílt napokon és egyéb rendezvényeken találkozhatnak az érdeklődők.

Nyitókép: Budapest Városháza Facebook-oldala