Itt vannak a számok: így működik a rezsicsökkentés
Bár a rendszert több kritika éri, a számok nem hazudnak,: az áram- és a gázrezsi egy friss felmérés szerint is Magyarországon a legalacsonyabb az Európai Unión belül.
Valójában csak a budapestiek 17 százaléka adná át teljesen a gyalogosoknak a rakpartot.
„A főpolgármester bejelentette, hogy a budapestiek többsége támogatja a pesti alsó rakpart autómentesítését, ezért folytatni fogja esztelen vízióját, ami egész Budapestet forgalmi káoszba taszítaná.
A főpolgármester felmérése nem túl meggyőző: szerinte a budapestiek 49%-a támogatja az autómentesítést 43%-kal szemben - azonban a csalóka diagramot megnézve kiderül: valójában csak 17% adná át teljesen a gyalogosoknak a rakpartot, ami messze van a széleskörű társadalmi konszenzustól.
Ráadásul több felmérés bizonyítja Karácsony bejelentésének ellenkezőjét, és a szakma sem áll a tervei mellett: a Magyar Autóklub elutasítja az ötletet, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara pedig az itt működő vállalkozások érdekében indít online konzultációt.
Karácsony kampányígéretei ellenére továbbra is elzárkózik a széleskörű társadalmi egyeztetés elől, ahhoz ragaszkodik, hogy saját vízióit kövesse a budapestiek akarata helyett. Ráadásul súlyos szakmai kérdésekre sem adott még megfelelő választ:
Hová terelné Pest északi-déli irányú közlekedését?
Hogyan csökkentené a budapesti autóforgalmat?
Hogyan oldaná meg, hogy a Belvárosban élők számára ne legyen elviselhetetlen a zaj- és légszennyezés a rakpartról a belső utcákba terelt forgalom miatt?
Megtévesztő grafikonok helyett valódi konzultációt, árokásás helyett kompromisszumokat várunk Budapest főpolgármesterétől!”
„Nem azért van, hogy autópályaként használjuk” – Karácsony Gergely a pesti alsó rakpartról
A főpolgármester szerint a budapestiek többsége támogatja a pesti alsó rakpart autómentesítését. Bővebben...
Nyitókép: Földházi Árpád