A film hangulata magával ragadó, a noir jelleg kiváló választás a témához, a balerinás doboz, amelynek táncosnője a végén, mintegy a szeretett feleség halálát jelzendő, egy rándulással megáll, kissé vizsgafilmes, de nem zavaró. Papp János monológja – ami Ákos írása, s amit valószínűleg nem is egy taxistól csípett el, és gyúrt egy remek karakterszöveggé – kézen fog és átvezet a levélrészletekkel tarkított történeten. A részletek a helyükön: gyógyszerhalom az éjjeliszekrényen, levelek az ágyban, a mindannyiunk által jól ismert, ütnivalóan bazári reggeli hurráharsánykodás az ébresztőóra rádiójából, a pászkamorzsák a szövetnadrágon, a gyomorbaj, a nyerstéglák indusztriális szépsége, utazás a változó, mégis mindig ugyanolyan város szövetén, gyönyörű felvételekkel, remek kameramunkával.
A szereplőválogatás elsőrangú, süt belőle Ákos személyes kapcsolata a felkért színészekkel – többek között Eperjes Károly, Cseke Péter, Vecsei H. Miklós, Pindroch Csaba, ifj. Vidnyánszky Attila vagy éppen Kubik Anna –a film vége felé pedig feltűnik a művész legkisebb lánya, Júlia is. Az előzetesben csak tablóképszerűen, a filmben élőképként illusztrálják az öreg taxis visszaemlékezéseit és a levelek szövegében rejlő jeleneteket.
Egy nap története, benne egy élet, két élet drámája, történetek láncolataként – átitatva a rövidnek hazudott, valójában itthon még plusz hat évig maradó huszadik század tragédiáival, ötvenhat, kényszerönkritika, endékázás, közben a szeretve várt közös gyermek, aki végül nem születhetett meg – „Sokat gondolok arra, mi lett volna, ha sikerül. Ha nem megy el tőlünk az a kis angyal. Talán minden másképp alakul, ha megszülethet. De nem, nekünk valamiért nem volt szabad”. Kettejük – a férfi és az asszony – hangján különösen szíven üti az embert.
Érdemes megnézni.