Elbizonytalanítás és mozgósítás
A Mediaworks Hírcentrumának nyilatkozó informatikai szakértő úgy látja, olyan akcióról van szó, amely során nem válogattak a célszemélyek között. A cél egyértelműen mennyiségi volt, azaz a minél nagyobb számú választópolgár elérését tartotta szempontnak a baloldali kampánystáb vezetői köre.
A szakértő arról is beszélt, hogy a DatAdat által kivitelezett precíziós akciók nem újkeletűek. Céljuk, hogy személyre szabott üzenetek segítségével olyanokat tartsanak otthon a választások napján, akik bizonyosan a kormányoldalt erősítenék, illetve azokat a szavazókat mozdítsák meg, akik a baloldalra húzhatják az ikszet. A közösségi médiumokon keresztül tehát főként a bizonytalan választókat veszi célba.
Tiltott kampányfinanszírozás a háttérben?
A Mediaworks Hírcentrum összegzése alapján a Bajnai Gordonhoz kötődő DatAdat csoportról az elmúlt időszakban már kiderült, hogy körülbelül tucatnyi országban, köztük Bulgáriában és Észak-Macedóniában is befolyásolták a politikai folyamatokat. Úgy tudni, éppen az adathalász cég dönthette el ősszel a baloldali előválasztást Márki-Zay Péter javára, de a baloldali miniszterelnök-jelölt ebédjét is a vállalkozás fizette egy vecsési kampányrendezvényen. Utóbbi tiltott kampányfinanszírozásnak minősülhet.