Az MCC Budapest Summit konferenciáján könyvbemutatóra is sor került: ezúttal Bonnie Snyder, a FIRE középiskolai tájékoztatási programjának igazgatója „Undoctrinate” című munkájáról beszélgettek. Az esemény moderátora Stephen Sholl, az MCC vendégoktatója volt, beszélgetőtársai Gladden Pappin, a Dallasi Egyetem docense, az MCC vendégoktatója, Werner Patzelt, az MCC német vendégoktatója és Setényi János, az MCC Tanuláskutató Intézet igazgatója voltak.
Pappin megjegyezte, hogy az amerikai patriotizmus is tudja indoktrinálni a gyerekeket, de Snyder jelezte, hogy ezzel semmi baja, nyilván hozzátéve, hogy lehet ellenezni azt is. A Jehova Tanúi például tiltakoznak a zászlóra tett eskü ellen, és ehhez joguk van, senkit sem lehet kényszeríteni Amerikában hittételek megvallására. Setényi szerint az indoktrináció „felülről lefelé”, erőltetve zajlik.
A kommunista nevelés utópisztikus és értelmetlen volt, a patrióta oktatás nem utópisztikus irányba történik, Amerikának ez fontos az olvasztótégely-társadalom miatt.
Sholl feltette a kérdést: indoktrinációnak számít-e, ha a szülőknek megfelelő értékeket nevelik a gyermekekbe? Patzelt szerint a privát és a nyilvános kultúra nem igazán tér el, de ha a társadalomban sok feszültség van, mint ma Németországban a törökök miatt, akkor a helyzet nehéz lesz. Alapvetően egyetért azzal, hogy a szülők ízlésének megfelelő dolgokat kellene oktatni, de nem lehet kizárni, hogy a szülők általi nevelés kizárja a gyerekeket a társadalomból. A konfliktusra fel kell készülni, amikor az iskola más értékeket ad, mint amit otthonról hoznak. Pappin szerint a rendszereket az oktatás tartja fenn, ezek adják át a szokásokat, melyek állampolgárrá teszik az embert és identitást adnak neki.
Snyder szerint ezeket az értékeket ma pont a woke ideológia zárná ki az iskolákból.