Így mértek ti – avagy nem közvélemény-kutatást kell nyerni

Az ellenzéki közvélemény-kutatók sorra hozzák azokat a méréseket, amelyek szerint a Tisza Párt egyre magabiztosabban vezet. Hogy ezzel jól jár-e az ellenzék reménysége, az kérdéses.

Ennek a vasútvonalnak jelenlegi formájában semmilyen értelme nincs – mondta a Budapest–Belgrád vasútvonalról az ATV híradójának Márki-Zay Péter.
„Én úgy gondolom, hogy még abban az esetben is, hogy ha a jelenlegi szerződésben olyan kötelezettséget vállalt Orbán, amelyet a következő kormány nem tud felülírni, nem tud fölmondani, akkor is újra lehet tárgyalni egy ilyen szerződésnek a feltételeit” – mondta Márki-Zay Péter, aki szerint biztosan újra kellene tárgyalni a beruházáshoz kapcsolódó megállapodásokat.
A miniszterelnök-jelölt szerint a pontos szerződési feltételek egyelőre nem ismertek, a bíróság pedig pénteken döntött arról, hogy nyilvánosságra kell hozni a fejlesztésre vonatkozó szerződéseket. A döntés ellen a kormány valószínűleg fellebbezni fog a Kúrián.
A beruházásra újabb ellenzéki össztűz zúdult, Fekete-Győr András Aba Sámuel királlyal példálózott, amikor az Investigate Europe nevű újságíró-szervezetre hivatkozva írta meg Facebookján, hogy körülbelül 979 évbe telhet, mire megtérül a beruházás.
Fotó: MTI/Rosta Tibor
***
Ez minden, csak nem ellenzékváltás és jobboldaliság – összeomlóban a Márki-Zay-jelenség
A Mandiner Reakcióval hétről hétre igyekszünk elmagyarázni fontos (itthoni és külföldi) közéleti ügyeket közérthetően és lényegre törően. Célunk, hogy néhány percben vázoljunk a Mandiner felületein egyébként bővebben és alaposan is kifejtett, bemutatott témákat. Az első rész a baloldali előválasztást megnyerő Márki-Zay Péter állítólagos jobboldaliságáról, kereszténységéről, illetve arról szól, hogy bár egyesek azt mondják róla, mégsem váltotta le az ellenzéket.