Új könyvvel jelentkezett Ayaan Hirsi Ali közíró, aki szomáliai menekülti sorból küzdötte fel magát a holland nemzetgyűlés jobboldali képviselőjévé, csak hogy később a dzsihadisták fenyegetései elől az Egyesült Államokba emigráljon. A kötet címe Préda. Bevándorlás, iszlám, és a női jogok lassú pusztulása, témája az európai muszlim bevándorlás és a női jogok csorbulása. Talán nem meglepő, hogy Ali könyve hajmeresztő statisztikák és történetek gyűjteménye, s bár hangvétele végig objektív és mérsékelt, az összkép kevés kételyt hagy az olvasóban afelől, hogy
valami nagyon nincsen rendben a tömeges bevándorlás és a női jogok viszonyával Nyugat-Európában.
A szerző a legkevésbé sem tagadja, hogy a probléma nem csak az európai nőket érinti, és hogy az erőszakoskodások vagy abúzusok elkövetői nem mindig csak muszlimok. Ennek ellenére ő mégis megmaradt ennél a témánál, mégpedig a következő okokból: 1. folyamatosan érkeznek muszlim bevándorlók Európába, számuk pedig előre láthatóan csak nőni fog, 2. a téma tabunak számít a nyugati fősodratú diskurzusban, 3. a téma kibeszélése gyengíti az iszlamistákat, akik a nők fő elnyomói. (xii-xiii. oldalak).
A relativizálást Ali már csak azért is ellenzi,
mert ő maga is elszenvedte mind muszlim férfiak, mind pedig nyugati „őshonosok” kéretlen közeledését,
mint jelzi könyvében, az előbbi sokkal drasztikusabb volt.
Könyvének megírását, mint jelzi, az a felismerés inspirálta, hogy az európai nagyvárosokban komplett negyedekből szorulnak ki a nők – vagy legalábbis válnak láthatatlanná. Ezek a nők – bevándorlók vagy helyiek – inkább otthon maradnak, vagy igyekeznek minél kevesebbet házon kívül tartózkodni. Mint Ali idézi, az EU Alapjogi Ügynöksége szerint a 2014-ben megkérdezett 42 ezer nőnek fele felelte azt, hogy a nemi alapú zaklatás miatt korlátozza, merre jár. Ez elsőre talán sok európai számára nem megdöbbentő, mert a mai nyugati nők Ali szerint nem tartják forradalmi ténynek, hogy iskolába, egyetemre, vagy randira mehetnek. Ali azonban olyan társadalomból származik, ahol a nők alapvetően otthon vannak, és csak férfi rokonaik társaságában hagyják el a házat, és akkor is elfedik a testüket, s így pontosan tudja, hogy ez igenis nagy eredmény – és hogy az „óra vissza is fordulhat”. (3, 77.).