Csűrték-csavarták a felmérést, hogy leégessék Magyarországot, de csak Romániát sikerült
A szomszédos ország még így sem jutott be a „bezzegek” közé.
A vállalat kommunikációs igazgatója – aki moldovai származású – szerint csak egy németországi kampányból inspirálódtak, ahol az eredetiben a bajorokat nevezték egzotikusnak.
Egy német cég az alábbi szöveggel jelentetett meg óriásplakátot Temesváron: –
„A diverzitás azt jelenti, hogy a legegzotikusabb emberekkel dolgozunk. Moldvaiakkal, például.”
Az érintett moldvaiak képviseletében felszólalt a jászvásári történész, Dorin Dobrincu, aki gorombaságnak minősítette a reklámot, és hozzá hasonlóan nyilatkozott Dan Radu, a Moldva Fejlesztéséért Mozgalom Egyesület alapítója is – írta a Transindex.ro cikkére hivatkozva a Telex.
A lap azt írja: a német tulajdonú, hajtáslánc-technológiákkal foglalkozó Vitesco Technologies szerint szó sincs gúnyolódásról, csupán humorral beszéltek arról, hogy a sokszínűség fontos, senkit nem akartak megsérteni.
A cég szerint szinte mindenki egzotikus
A vállalat kommunikációs igazgatója a Redditen elmondta, hogy egy németországi kampányból inspirálódtak, ahol az eredetiben a bajorokat nevezték egzotikusnak.
Ráadásul Romániában sem csak a moldvaiak egzotikusak: az országban hétféle szöveggel készültek a reklámjaik: a temesváriakban a moldvaiak szerepelnek egzotikusként, a jászvásáriakban az oltyánok és az erdélyiek, míg a szebeniekben a bánátiak az egzotikusak.
„A humor az intelligens emberek kiváltsága, akikkel együtt dolgozunk és együtt fogunk dolgozni. Moldovai vagyok magam is, és büszke vagyok a származásomra” – hangsúlyozta az igazgató.
Nyitókép: MTI/Kollányi Péter