Riadót fújtak Brüsszelben: rádöbbentek, hogy nagy a baj, és a magyar ötletbe kezdtek el kapaszkodni
Ráébredtek arra, hogy Európa nehezen tart lépést az Egyesült Államokkal és Kínával.
A magyarországi boltláncok listavezető helyét átvette a Lidl, miután 21%-kal növelte belföldi forgalmát.
Hiába volt tavaly visszaesés a gazdaságban, a külföldi élelmiszerbolt láncok mégis növekedni tudtak. A Lidl nettó árbevétele tavaly 667 milliárd forint lett, ami 21%-os növekedésnek felelt meg – írta meg a napi.hu. A második a listán a Spar, 630 milliárd forinttal és 10%-os növekedéssel, a harmadik pedig a Tesco, 588 milliárd forinttal és 2%-os visszaeséssel.
Apró érdekesség, hogy a Top 6 legjobb pénzügyi eredményt elérő boltláncból csak a Tesco esett vissza a lezárások idején, a negyedik Auchan 7%-kal, az ötödik Penny 14%-kal, a hatodik Aldi 19%-kal tudott növekedni. A növekedés ténye érthető, hiszen az emberek a költéseiket átcsoportosították a lezárások alatt felesleges dolgokról az étkezésre.
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Róka László