Ahogy azt Schiffer András a Kossuth Rádió csütörtök reggeli műsorában kifejtette, miközben az nyilván teljesen helyénvaló, hogy ha az adott sportágra vonatkozó fair play szabályokat egy játékos megszegi a játékostársaira tett faji alapú, diszkriminatív megjegyzéssel, akkor azt a játékost elbocsátják, azonban a charta egy politikai deklaráció, aminek a be nem tartásáért szankcionálni egy munkavállalót semmiképpen nem jogszerű. A volt országgyűlési képviselő megdöbbenését fejezte ki azzal kapcsolatban is, hogy a németországi egyenlő bánásmód hatóságnak és a munkajogi hatóságnak se szúrt szemet Petry ügye, de szerinte a strasbourgi emberi jogi bíróságnak is van idevágó gyakorlata.
A Coca Cola, ahogy a Hertha egyik szponzora, a Nike is, abban mindenképpen élen jár az elmúlt években, hogy progresszív üzeneteket hasznosítson saját reklámkampányaiban. Ez önmagában természetesen nem probléma, sőt. Sok kézzelfogható hatásuk a marginalizált csoportok jogaira ugyan nincs, de az egyenlőség üzenetének normalizálásában lehet szerepük.
A probléma abban rejlik, hogy ezek a cégek nagyon gyakran úgy húznak be vásárlókat ezeken az üzeneteken keresztül, hogy közben saját dolgozóikat kizsákmányolják, vagy a természetet károsítják termelési módszerükkel – gyakran mindkettőt egyszerre teszik.