Csirkék és emberek

2021. január 25. 11:23

Mikor jutottunk el odáig, hogy a csirkeembriók feltételezhető fájdalma többet ér, mint az emberi embrióké?

2021. január 25. 11:23
Meuwissen Lídia Lelle

Írta: Meuwissen Lídia Lelle, a Pro Life Hungary vezetője

 

Megtiltják a hím naposcsibék leölését Németországban 2022-től, majd két év elteltével tovább szigorítják az előírásokat, megtiltják a csibeembriók leölését is, azaz a tojás elpusztítását, a keltetés 6. napjától. Hogy mi az oka? Nem kizárható, hogy ekkor már éreznek fájdalmat.

A hír olvasása során eszembe jutott egy nyári emlék, amikor Varsó belvárosában sétálgattam és hirtelen egy laptop képernyőjébe botlottam, amit arcukat eltakaró emberek tartottak. A laptopon egy kisfilmet játszottak le egy vágóhídról. Borzalmas volt látni a rengeteg vért és tetemet, főleg úgy, hogy minden felvezetés nélkül egyszer csak az arcomba lett tolva. Nagyon felkavart és dühös lettem, amiért a kellemes belvárosi sétámba egy pillanat alatt becsempészték ezeket a felkavaró videósorokat. 

Bár a céljukat nem bonyolult kitalálni, mégsem az okozta a felháborodásomat leginkább, hogy amit képviselnek, azzal nem értek egyet, hanem ahogyan azt képviselték. Eljátszottam a gondolattal, hogy hogyha én, mint életvédő aktivista ugyanígy kiállnék, csak egy tehén levágása helyett arról mutatnék videót, hogy hogyan aprítják fel a magzatokat az abortusz során, valószínőleg elég hamar elkergetnének, és talán még a hírekben is szerepelnék mint radikális aktivista, aki a roppant agresszív propagandáját az emberek képébe merte tolni fényes nappal. 

De őket valamiért senki nem küldte el. Az állatok levágásról, megöléséről lehet a nyíltan beszélni, a véres és felkavaró videókat mutogatni, sőt becsülendő, de az emberi életek ennyit már nem érnek. 

Az állatvédelem nagyon fontos kérdés, amit komolyan kell vennünk, még ha adott esetben „csak” egy csibéről beszélünk is. Vagy csibeembiróról. Ők nem tudnak önmagukért szavakkal kiállni és törvényeket hozni a védelmük érdekében, ezért nekünk kell.

De nem csak az állatok azok, akiket jobban kell védenünk. Sok olyan ember is van, aki nem tud felszólalni a jogaiért. Az életéhez való jogáért. Akik nem tudják elmondani, ha valami fáj nekik és nem tudnak kihez fordulni segítségért. Hiszen még az anyaméhben vannak.

Németországban, mivel feltételezik, hogy a 7. naptól érezhetnek a csibeembriók fájdalmat, ezért már a 6. naptól tiltani fogják az elpusztításukat. Ugyanebben az országban a 12. hétig bármilyen okkal abortálható egy magzat és jópár indokkal utána is, pedig már számos tanulmány bizonyította, hogy a magzatok akár már a 10. héten érezhetnek fájdalmat. Az ő fájdalmuk valamiért mégsem ér annyit, mint egy csibeembrióé. 

Az ő feldarabolásukkal nem foglalkoznak a jogalkotók, hiszen „kényes téma”, amellyel könnyen választást lehet veszíteni. Vagy épp nyerni, ha adott esetben egy abortuszt végző szervezet támogatja a kampányt, ami miatt akár még a kilencedik hónapban is engedélyezik az abortuszok elvégzését. 

Mikor jutottunk el odáig, hogy a csirkeembriók feltételezhető fájdalma többet ér, mint az emberi embrióké? Hogy lehetséges az, hogy egy olyan világban, ahol egyre nagyobb hangsúlyt fordítanak a toleranciára, elfogadásra, szeretetre, egyenlő jogokra, illetve bánásmódra, ott ilyen mértékben sárba tiporjuk az alapvető jogait egy komplett embercsoportnak. 

Ugyanazon a téren, ahol nyáron sétálgatva a vágóhidas videóba botlottam, az elmúlt hónapok során több százan tüntettek a magzati élet kioltásának jogáért. Ma ez a hely és a téren lévő templomok és épületek falai tele van firkálva piros villámokkal, és káromló szavakkal. Ugyanazon a helyen, ahol az állatok életének a védelméért kiállnak, az emberi élet kioltásáért tüntetnek. Ami ezen a téren történik, az történik manapság szerte a világban.

Én csak remélni tudom, hogy eljön az a pont, amikor az emberek meglátják ennek az abszurditását. Hogy eljön az a pillanat, amikor végre újra felismerjük az emberi élet értékét és szépségét. Hogy mekkora kincs a gyermek és mennyire nagy ajándék. Hogy valóban mindannyian értékesek vagyunk, szerethetőek, minden különbözőségünk ellenére már a fogantatásunk pillanatától.  És amikor felismerjük, hogy bár az állatokat szeretnünk és óvnunk kell, de nem emelhetjük az emberi életek fölé. 

 

Összesen 234 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Futrinka
2023. június 11. 18:22
Teljesen korrekt amugy 21 napot van a tojasban, a 7. Nap az 1. trimeszter vege Embereknel is az 1. trimeszter vegeig lehet
Vakfolt
2021. január 26. 10:21
A disznó is érez ám fájdalmat, mégsem mondunk le a rántott húsról..
annamanna
2021. január 26. 07:10
"DE nem ezért az abortusz, hiszen te magad is számos lehetőséget említesz, miképpen lehet lehet legálisan elkerülni amit a legyek nem hordanak össze." Ennek a mondatnak mi az értelme? Ez volna az ellenérv arra, amit írtam, de mit jelent? Mit akartál írni? Azt látom, hogy szavak vannak benne egymás után, de mit jelent? Amúgy kösz, ha elolvastad, amit írtam. De egész egyszerűen nem értem a mondatot. "miképpen lehet legálisan elkerülni amit a legyek nem hordanak össze." - ezt jó lenne, ha kicsit kifejtenéd, mert még csak nagy vonalakban sem értem. Fogamzásgátló módszerekre gondolsz? Ezeknek az egyházi megítélésére? Amiből nyilván következik magának a szexuális kapcsolatnak a kerülése, mint egyházi ajánlat, sőt rendelet (mármint a házasságon kívüli kapcsolatok kerülése). Erről van szó? Mert ha erről, és mondjuk úgy gondolod, hogy azt a magzatot, ami nem házasságban fogant, az anya KÖTELES KIHORDANI ÉS MÁSOK RENDELKEZÉSÉRE ÁTADNI - hát ha létezik valami rendkívül kiforgatott és ördögi "Biblia", abban ez biztosan szerepelne. De a valós Szentírásban ilyen nem szerepel, ez viszont igen: Zsolt 51,7 Ímé én vétekben fogantattam, és bűnben melengetett engem az anyám. Ez jelentsen akármit is, semmiféleképpen sem indok arra, hogy az anyától el lehessen venni a gyerekét. Van ugye egy nagyon híres-hírhedt történet, amit "kaukázusi krétakör" néven is ismernek, amiben két "parázna asszony" (prostituált) szül egy házban, és az egyetlen életben maradt csecsemőn veszekednek, mindkettő a magáénak állítja, és a király döntésére várnak, kinek ítéli. Salamon ítélhetett volna úgy is, hogy egyiké se legyen, hiszen ezek házasságon kívül szülték meg a gyereket, és inkább adják oda olyan meddő nőnek, aki házas, és nem képes szülni (biztosan volt ilyen) - szóval, hogy a baba legalább rendezett körülmények között nőhessen fel. Ez a mostani (katolikus egyházi) mantra lényege!!!! De Salamon egyáltalán nem ezt mondta, még csak nem is utalt hasonlóra, hanem ugye a gyerek megölésére adott utasítást, és ebből rögtön kiderült, ki a valódi anya, mert az azonnal rosszul lett ettől és a gyerekről is le akart mondani. Csakhogy ebből mégsem az következik, hogy az a jó anya, aki hajlandó lemondani a gyerekről, hogy idegen emberekre bízza - az viszont sokkal inkább következik, hogy Salamonnak királyként meg sem fordult a fejében az a lehetőség, hogy bármelyik nőtől is elveheti a gyerekét, királyi tekintéllyel, és a gyereket "újraoszthatja" valaki másnak, mint ahogyan a kommunisták is elkommunizálták az erőforrásokat és azokat újraosztották. Ez utóbbi logika azt feltételezi, hogy a gyerek "nem a szülőé, hanem Istené", és ha már Istené, akkor az Isten által megbízott egyház (vagy állam) nyugodtan elrabolhatja a gyereket az anyától, és annak passzolhatja át, akit erre érdemesebbnek tart. Ebből pedig az következik, hogy gyakorlatilag senki sem lehet biztos abban, hogy az "isten" vagy az "isten megbízottjai" mikor döntenek úgy, hogy elvegyék tőle a gyerekét, és újraosszák annak, akinek csak akarják! Ezt nem lehetséges, és ezért a fenti történetben Salamon meg sem kísérli a gyerek elkommunizálását. Élő anyától elszakított nevelt gyerek talán csak Mózes szerepel az egész Szentírásban, illetve még megemlíthető Sámuel próféta, aki már nagyon kis gyerekkorától kezdve papi szolgának lett odaadva a jeruzsálemi templomba, az anyja önkéntes fogadalma miatt. De ez teljes egészében az anya önként, szabad akaratából meghozott döntése volt, még mielőtt a gyerek megfogant volna. Kényszerhelyzetben máshoz passzolt gyerek csak Mózes, az egész irtózatosan hosszú Bibliában. Bár egészen konkrétan ott is a gyerek családja találja ki ezt a mentő ötletet és nem mások beszélik rá őket arra, hogy mennyivel jobban járnak, ha lemondanak róla - és a gyereket nem is tévesztik szem elől, a nővére gondosan megfigyeli, ki találja meg, a saját anyja szoptatja a babát stb. Amikor Ábrahámnak el kell küldenie magától a nagyobb fiát, Izmaelt, az is az anyjával együtt hagyja el Ábrahámot, a fiú az anyjával marad, attól senki sem választja el, ez a lehetőség senkiben fel sem merül, senkinek eszébe sem jut. A Bibliában elég gyakran ismételt, emlegetett kitétel "az özvegyek és árvák jajszava", és sehol nincs utalás arra, hogy mivel az özvegyek tűrhetetlenül nyomorognak, ezért a gyerek érdekében a jobb módú családok vegyék el őket a szülőanyjaiktól, és neveljék fel őket a sajátjaikként. Ilyen ötletre még csak incifinci ráutalás sincs, viszont ma ez teljesen úgy van beállítva, mintha valami kegyes keresztény gyakorlat meg az Isten akarat volna, noha ilyesmire még csak véletlenül sincs utalás, az egyiptomi "gyerekholokauszt" esetén kívül, és akkor is csak Mózesre, nem valami általánosabb trendre. Bár nem bibliai példa, de még az ókori történelemhez tartozik - fantáziaként - Móra Aranykoporsó című regénye, aminek az alaptétele az, hogy Diocletianus császár az újszülött kisfiát elszakította az anyjától (vagyis a saját feleségétől) és egy megbízható katonájára bízta, hogy az nevelje fel. Az események ezután nagyon tragikus fordulatot vesznek. Tehát Móra - aki maga még csak nem is volt keresztény, annál inkább szabadkőműves - az ezzel való játszadozást mérhetetlenül sötét és gonosz ötletnek tartja, aminek nem lehet jó vége.
dglaj
2021. január 25. 20:35
Kedves MEUWISSEN LÍDIA LELLE! Köszönöm a cikket, nagyon jó. Elgondolkodásra és állásfoglalásra késztet. Sok hasonlót...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!