Újabb név került elő a közelgő választás előtt
Az MSZP Harangozó Gábort indítja a dombóvári időközin.
A Magyar Nemzet arról ír: Szigetvári Viktor, Gyurcsány Ferenc egykori kabinetfőnöke, valamint Ficsor Ádám, a Bajnai-kormány titokminisztere több észtországi vállalkozásban is érdekeltek lettek, és együttműködnek a nyugati progresszív mozgalmakban központi szerepet játszó Paul Hilderrel is.
A Magyar Nemzet cikke szerint Szigetváriék észtországi cégei közül Datadat OÜ (kft.) nevű céget 2019. március 12. óta korlátolt felelősségű társaságként tartanak nyilván a balti államban, és ugyanazt a nevet viseli, mint a Gyurcsány–Bajnai-adathálózat központi hazai cége.
A Magyar Nemzet szerint a cég fél év alatt máris több száz millió forintos forgalmat bonyolított. Gyurcsány pártja is ott van a megbízóik között, hiszen a DK honlapján szereplő adatkezelési információk alapján „szoftverfejlesztési szolgáltatást” nyújt számukra az észt Szigetvári–Ficsor-vállalkozás. A miskolci ellenzéki ernyőszervezet, a helyhatósági választásokat megnyerő SZIVE-Függetlenek honlapján is ez az észtországi cég tűnik fel adatkezelőként.
Szigetvári és Ficsor ügyvezetésével bejegyeztek egy, az eddig elérhető adatok alapján bevételeket nem termelő észtországi céget, a hét vezérre utaló nevű „Seven Chieftains and Partners” Kft.-t.
A lap arról is ír: egy harmadik, észtországi adatbiznisszel foglalkozó céget Szigetvári Viktor a közösségi médiaoldalán alapítóként jegyez, ez pedig a tavaly januárban bejegyzett Datapraxis.
A vállalkozásban megjelent egy bizonyos Paul Hilder is, aki számos nyugati politikai mozgalom alapítója, avagy szervezője volt korábban, mint amilyen az Opendemocracy.net, az online aktivizmusra építő Avaaz.org, a harmadik világra koncentráló Oxfam, illetve a Change.org nevű közösségi platform. Ezek a mozgalmak többféle úton, módon támogatást kaptak a Soros György-féle szervezetektől, illetve annak ideológiáját képviselték, támogatták. Hilder közreműködött a brit baloldali Momentum mozgalomban, illetve pozíciót akart szerezni a brit Munkáspártban is.
A Magyar Nemzet hozzáteszi: a Datapraxis honlapja alapján elsősorban az a cég célja, hogy masszív adatgyűjtéssel, az ő megfogalmazásuk szerinti „választói törzsek” meghatározásával, üzenetek tesztelésével, kutatásokkal, végül pedig a választók célzott megszólításával segítsék az ügyfeleiket.