Mindez elsőre bizarrnak tűnhet, ahogy az is, amikor – rendszeres téli megrendelésként – a sámán autókat tisztít (nem autómosást kell elképzelni, hanem egy szertartást az autóban és az autó körül), hogy a nagy hidegekben se romoljanak el.
Aki azonban azt hiszi, hogy ezek a „modern” szolgáltatások komolytalanná teszik a sámán munkáját, az téved. Adigzsi ugyanazzal az elmélyültséggel végzi el a szertartását egy viharvert UAZ körül, ahogy például egy halottbúcsúztató szertartáson. Nincs különbség. Innen, európai szemmel nézve persze nagyon szokatlannak tűnik elsőre ez az egész. Ott van például a lakástisztítás, amelynek során a sámán bejárja a ház minden zugát, füstöl, énekel, a lakókat is körbejárja, a függönyök mögé is bebújik és botjával szó szerint kiveri az ártó szellemeket a házból. Olyasmi ez, mint mifelénk a lakásszentelés, csak valahogy sokkal alaposabb és jóval hosszadalmasabb.
A tuvai társadalomban egyszerre van jelen az archaikus és a modern, a „gazdaszellemek” és a mobiltelefon, az
Adidas-póló és a birka lábszárcsontjából készített démonűző
az ajtófélfán. Azt gondolhatnánk, hogy mindez kaotikus állapotokat idéz elő arrafelé és felületessé, híggá teszi az ottaniak alapvetően tradicionális világképét. De nincs így, legalábbis Kanalas Éva filmjéből az látszik, hogy a modern világ kelléktárának megjelenése alapvetően nem változtatta meg Tuva lakóinak világképét. Erősek az alapok, mondhatnám, az „új” megjelenése nem feltétlenül azt jelenti a tuvaiaknak, hogy a sámánizmust és a buddhizmust mindenestül lecserélik a modern világ áldásaira, miközben ezeket az „áldásokat” sem zárják ki egészében az életükből.