Balog kiemelte, hogy a Biblia keresztény üzenete, hogy szabadok vagytok és őrizzétek a szabadság garanciáit. A liberalizmus megjelenése közéleti térvesztést jelentett a kereszténység számára, pedig a libertas Christi központi gondolat a kereszténységnek, mely teremtettségünkből következik. Az ember Istentől való függésében válik szabaddá, ugyanis a teremtmény teljesen a teremtőé, s így egyetlen földi hatalom sem jelenthet be rá igényt. Ez eltérés a liberalizmustól, hiszen a liberalizmus a függetlenségben értelmezi a szabadságot.
Kiss Viktor marxista filozófus a nyelvpolitikáról beszélt, illetve méltatta a jó vitákat, és kifejezte örömét, hogy magyarul is sor kerül rájuk. Ennek ellenére kifejezte aggodalmát, hogy a jobboldalnak hatalmas intézményei vannak, miközben saját véleménye szerint a baloldalnak nincsenek intézményei, és így a végén nem lesz kivel vitázni:
„Nem lesz kivel vitatkozni ’68-ról”.
Kiss szerint a nyelvpolitikának két határa van, amikor korlátozzák a nyelvet állami propagandával, illetve ha bizonyos szereplőket kizárnak belőle, például a nőket és a romákat. Végül elismerte, hogy baloldaliként érdemes volt olvasni ezt az enciklopédiát, de mint jelezte, ugyanezt elvárná fordítva is.
Mráz Ágoston Sámuel politológus arról beszélt, hogy az enciklopédia konzervatív értelemben értelmez fogalmakat, szakít a marxista fogalomhasználattal, és ez érték. Nem alkalmaz importált kifejezéseket, fordított magyarázatokat. Bizonyos, a nyugatiak számára vélhetően fontos dolgok – így Martin Luther King – nincsenek benne. Számos fontos fogalomra felhívja a figyelmet, például a Szent Korona-tanra, Klebelsberg Kuno vagy Antall József munkásságára. „Ez egy konzervatív remekmű” – summázta Mráz, bár hozzátette, hogy „nem teljeskörű”.