Lego módszertant vezethetnek be az iskolákban

2017. március 20. 08:39

Világszerte bevált, több tantárgynál is alkalmazható oktatási módszertan érkezhet a magyar iskolákba a kormány és a Lego Manufacturing Kft. által 2016 novemberében kötött megállapodásnak köszönhetően.

2017. március 20. 08:39

Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára elmondta, hogy Czunyiné Bertalan Judit kormánybiztos koordinálásával 2015 januárja óta dolgoznak azon, hogy ez a több országban sikeresnek bizonyult nemzetközi gyakorlat, a Lego oktatás módszertan a magyar gyerekek számára is elérhetővé váljon.

Az uniós forrásból megvalósuló program kiírása után minden iskolának lehetősége lesz pályázat benyújtására. Az elbírálás során előnyt élveznek majd a hátrányos helyzetű, illetve alacsonyabb tanulói átlagponttal rendelkező iskolák.

Rétvári Bence kiemelte, hogy a Lego oktatási programja segíti a gyerekek motiválását, erősíti a hátrányosabb helyzetű régiók felzárkózását célzó oktatási stratégiát. Az új módszertan alapvető készségfejlesztéssel támogatja a szaktárgyi tudást, és lehetővé teszi, hogy a fiatalok a munkaerő-piacon aktívabb, kreatívabb, versenyképesebb tudással tudjanak majd érvényesülni.

Kitért arra is, hogy a módszertan a Lego Education különféle csomagjaitól függően több tantárgy keretén belül is alkalmazható. Példaként említette a matematika, informatika, természettudományi tárgyakat, a magyar irodalmat, magyar nyelvtant, idegen nyelveket.

A Lego módszertanát eddig több mint 50 külföldi iskolában próbálták ki, jó eredménnyel. A Lego mérnökei a különféle segédeszközeiket úgy alkották meg, hogy a kísérletekben részt vevő diákok aktív közreműködésük nyomán első kézből, saját tapasztalataikkal fejlesszék a szerkezetek működésével, valamint a programozási technikákkal összefüggő ismereteiket. A diákok átélhetik az önálló felfedezés izgalmát, valamint olyan létfontosságú készségekre tehetnek szert, melyek jövőbeli sikereik zálogai lehetnek.

(MTI)

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 12 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
zakar zoltán béla
2017. május 28. 15:18
?
Morgen
2017. március 31. 23:00
Az üzlet az üzlet. A "demokráciákban" az a tudomány, amire pénzt adnak. Középkor a javából.
Morgen
2017. március 31. 22:25
Van egy jó módszer! Okos embereknek kell tanítaniuk! Értelmes szülőknek kell nevelniük. Elő kell venni a jó ABC-s könyvet, a matematikát, fizikát, kémiát meg minimum olyanoknak kell tanítaniuk, kik pl. nekem tanították. A tömegkommunikációból meg el kell zavarni a semmihez sem értő, magyarul beszélni nem tudó hölgyeményeket és urakat, komoly, a szavaikért felelősséget is vállaló tanárokra, médikusokra lenne szükség. Ámbár az is lehet, hogy a mai liberális szenny hordalékát már semmivel sem eltüntetni.
anegy_
2017. március 31. 13:06
Jó ötletnek tűnik! Szerintem az óvoda utolsó évében már elkezdhetnék a tanító bácsi és tanító néni megismerését. Ami a legfontosabb egy gyermek életében az első közösségi élmény, az óvoda! Itt kellene először kezdeni a szerető, gondoskodó fogadást. Pár hónappal ezelőtt mesélte egy ismerősöm unokája beszoktatását az óvodába. A békés, nyugodt fiú (akivel játszóházakba jártak) egy szomorú, veszekedős gyerekké vált. Mint kiderült, abban a csoportban, ha foglalkozás közben vizet kért a gyermek az óvónéni hisztinek vélte, a takarítónő meg jogot szerzett arra, hogy a szülőt kritizálja " jól elrontották a nevelést". Na, ilyen kezdettől óvja meg az Isten a közösségbe lépő gyermekeket. Szerencséjükre még van jó pár hónapjuk másik óvodát keresni.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!