Tarlós: A metrófelújítással és az árvízvédelemmel „nem szabadna vacakolni”

2016. október 19. 10:03

Tarlós István főpolgármester szerint a metrófelújítást addig nem lehet megkezdeni, amíg nem áll rendelkezésre a metrószerelvények pótlására százötven csuklós busz. A Kossuth Rádió műsorán arról beszélt, hogy „most már egyenesen kissé kétségbeejtőnek” látja a helyzetet, hiszen 2012 óta vesződik a főváros azzal, hogy előkészítse 3-as metró felújítását.

2016. október 19. 10:03

A 3-as metróvonal felújításával és az árvízvédelemmel „nem szabadna szórakozni, vacakolni” – hangsúlyozta Tarlós István főpolgármester az M1 aktuális csatorna szerda reggeli műsorában. A főpolgármester a 3-as metróvonal infrastrukturális felújításáról azt mondta, hogy a főváros minden szükséges lépést idejében megtett, de folyik „egy borzasztó időhúzás”, aminek nem egészen érti, mi a lényege. Ezért is fordult Orbán Viktor miniszterelnökhöz – emlékeztetett, megjegyezve: úgy tűnik, hogy a kormányközeli munkafolyamatok másképp nem képesek felgyorsulni.

Azt építik meg, amire pénzt ad a minisztérium

Tarlós István kiemelte azt is, hogy a felújítást addig nem lehet megkezdeni, amíg nem áll rendelkezésre a metrószerelvények pótlására százötven csuklós busz. Arról, hogy a magas ajánlattételi árak miatt lehet, nem újítják fel teljesen a 3-as metró állomásait, a főpolgármester kifejtette: a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hivatalos levele szerint 137,5 milliárd forintnál nem lesz több metrófelújításra. „Ami ebbe nem fér bele, arra nem vállalhatunk kötelezettséget” – mondta Tarlós István.

Kitért arra, sokan az hiszik, hogy ezek a közbeszerzési eljárások a végtelen biztonságot adják, a tisztességes verseny letéteményesei, miközben nincs olyan komoly állami cég, amely ilyen közhasznú beruházások kivitelezési munkáit mérnökáron elvégezné. Emellett iszonyú károkat lehet okozni azzal az időhúzással, amit a jelenlegi közbeszerzési szabályok lehetővé tesznek – tette hozzá a főpolgármester. Közölte azt is, hogy a túlzó mértékű árak akkor sem érvényesíthetők, ha „az állomások kiglancolása elmarad”. Ha az állomásokon kívül a többi megmaradó feladat árai nem alátámaszthatóan magasak, akkor a dolog éppúgy nincs rendben – jegyezte meg.

Nem kéne vacakolni az árvízvédelemmel

Tarlós István a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában a metrófelújításról azt mondta, „most már egyenesen kissé kétségbeejtőnek” látja a helyzetet, hiszen 2012 óta vesződik a főváros azzal, hogy előkészítse 3-as metró felújítását. Ha jövő márciusban elkezdődnek a munkálatok, akkor még az sem kizárt, hogy 2019 végére befejeződik a 3-as metró felújítása – közölte.

A római-parti mobilgáttal kapcsolatban Tarlós István elmondta, hogy még egy tanulmánytervet készíttetett a Nánási úti – Királyok útjai nyomvonalon történő védekezés lehetőségeiről, arról, hogy ez „mi minden miatt nem egy kezelhető változat”. Januárban a végleges tervet engedélyeztetik – közölte. Hangsúlyozta: „az árvízvédelem a másik olyan projekt Budapesten, amivel nem szabadna időt húzni, gáncsoskodni és aktuálpolitikai kérdéseket gyártani”.

(MTI)

Összesen 35 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
noMores
2016. október 19. 14:56
Tarlós, a kurva anyádat!!! Amit a Rómaival csináltok, az megbocsáthatatlan! Odamutyiztátok Garancsit ügyesen azért, mi?.... Baszódjál meg, te komcsi gyökér, a tolvaj Orbán haveroddal együtt, amelyik annyira beszari, hogy elmenekül a saját maga által generált vitáról.
Berecskereki
2016. október 19. 12:33
Megsemmisítették a pótlóbuszos tendert http://kozbeszerzes.hu/adatbazis/mutat/dbhatarozat/portal_219339/ (A csatolt dokumentumok alatt letölthető a határozat.)
Forsz
2016. október 19. 12:09
A hármas metro felújítás problematikája az állomások kérdése, mert a pályarendszert, a biztonsági berendezést stb. azt elvégzik mindenképpen. Csak hogy éppen itt látok problémát, az állomások kérdésében. A 3-as metro legnagyobb hibája a mozgólépcsők hiánya volt évtizedeken át. Erre a legborzasztóbb példa a Lehel téri állomás. Oda egyetlen idős, nehezen mozgó-, vagy éppen sérült ember sem mer lemerészkedni, vagy ott kiszállni. Nem is tudom, hogy amikor építették, ki volt az az agyilag sérült, aki ezt engedélyezte. Ha most az állomások felújításával problémák lesznek, a mozgólépcső dilemmája sem oldódik meg. Ha azt veszem, hogy Bécsben a járdára hoz fel a lift a metróból, akkor a Lehel tér, a Dózsa György út, a Fogarasi út és a Gyöngyösi úti megállók szégyene a budapesti metrónak. Olyan, mintha az '50-es években épült volna csupa fiatal, életerős utas számára.
pemete jakab
2016. október 19. 11:49
A metróra 139 milliárdot ad a kormány. 30-40 milliárddal kellene több. Ezen megy a vita. Viszont építünk Orbánnak 100 milliárdért rezidenciát a Várban. Egy ember a talpnyalóival többet ér, mint több százezer ember biztonságos utazása.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!