Elképesztő: józan résztvevőkre költene milliókat a hetente csőddel riogató budapesti városvezetés
A terv totálisan ellentmond a Magyarországon hatályos törvényeknek.
Tarlós István főpolgármester szerint a metrófelújítást addig nem lehet megkezdeni, amíg nem áll rendelkezésre a metrószerelvények pótlására százötven csuklós busz. A Kossuth Rádió műsorán arról beszélt, hogy „most már egyenesen kissé kétségbeejtőnek” látja a helyzetet, hiszen 2012 óta vesződik a főváros azzal, hogy előkészítse 3-as metró felújítását.
A 3-as metróvonal felújításával és az árvízvédelemmel „nem szabadna szórakozni, vacakolni” – hangsúlyozta Tarlós István főpolgármester az M1 aktuális csatorna szerda reggeli műsorában. A főpolgármester a 3-as metróvonal infrastrukturális felújításáról azt mondta, hogy a főváros minden szükséges lépést idejében megtett, de folyik „egy borzasztó időhúzás”, aminek nem egészen érti, mi a lényege. Ezért is fordult Orbán Viktor miniszterelnökhöz – emlékeztetett, megjegyezve: úgy tűnik, hogy a kormányközeli munkafolyamatok másképp nem képesek felgyorsulni.
Azt építik meg, amire pénzt ad a minisztérium
Tarlós István kiemelte azt is, hogy a felújítást addig nem lehet megkezdeni, amíg nem áll rendelkezésre a metrószerelvények pótlására százötven csuklós busz. Arról, hogy a magas ajánlattételi árak miatt lehet, nem újítják fel teljesen a 3-as metró állomásait, a főpolgármester kifejtette: a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hivatalos levele szerint 137,5 milliárd forintnál nem lesz több metrófelújításra. „Ami ebbe nem fér bele, arra nem vállalhatunk kötelezettséget” – mondta Tarlós István.
Kitért arra, sokan az hiszik, hogy ezek a közbeszerzési eljárások a végtelen biztonságot adják, a tisztességes verseny letéteményesei, miközben nincs olyan komoly állami cég, amely ilyen közhasznú beruházások kivitelezési munkáit mérnökáron elvégezné. Emellett iszonyú károkat lehet okozni azzal az időhúzással, amit a jelenlegi közbeszerzési szabályok lehetővé tesznek – tette hozzá a főpolgármester. Közölte azt is, hogy a túlzó mértékű árak akkor sem érvényesíthetők, ha „az állomások kiglancolása elmarad”. Ha az állomásokon kívül a többi megmaradó feladat árai nem alátámaszthatóan magasak, akkor a dolog éppúgy nincs rendben – jegyezte meg.
Nem kéne vacakolni az árvízvédelemmel
Tarlós István a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában a metrófelújításról azt mondta, „most már egyenesen kissé kétségbeejtőnek” látja a helyzetet, hiszen 2012 óta vesződik a főváros azzal, hogy előkészítse 3-as metró felújítását. Ha jövő márciusban elkezdődnek a munkálatok, akkor még az sem kizárt, hogy 2019 végére befejeződik a 3-as metró felújítása – közölte.
A római-parti mobilgáttal kapcsolatban Tarlós István elmondta, hogy még egy tanulmánytervet készíttetett a Nánási úti – Királyok útjai nyomvonalon történő védekezés lehetőségeiről, arról, hogy ez „mi minden miatt nem egy kezelhető változat”. Januárban a végleges tervet engedélyeztetik – közölte. Hangsúlyozta: „az árvízvédelem a másik olyan projekt Budapesten, amivel nem szabadna időt húzni, gáncsoskodni és aktuálpolitikai kérdéseket gyártani”.
(MTI)