Szoboszlai és Gyökeres karrierjében van egy kapcsolódási pont, ami minden pénznél többet ér
Szoboszlai Zsolt és Stefan Gyökeres döntései meghatározták fiaik pályafutását.
Az alternatív kerettanterv részeként a tervek szerint három év múlva már ezer iskolában oktathatják a cselgáncs alapjait, indul a Tompítás művészete program – erről tartott közös sajtótájékoztatót hétfőn a Magyar Judo Szövetség és a Magyar Diáksport Szövetség.
Amint Tóth László, az MJSZ elnöke hangsúlyozta: eddig is nagyon sokat tettek azért, hogy a dzsúdó bekerülhessen az oktatási rendszerbe – derül ki az MJSZ közleményéből. Hozzátette: a különböző utánpótlás programok révén már 312 iskolában van jelen a cselgáncs, és a korábbi 2500 fős igazolt létszámmal ellentétben az idén januárban már 13 000 fővel büszkélkedhettek.
„A diáksport szövetséggel kötött együttműködésünknek köszönhetően a tervek szerint két és fél év alatt ezer testnevelő tanárt fogunk kiképezni, akik az iskolákban tudják majd oktatni a judo alapjait, a program a Tompítás művészete nevet kapta” – fogalmazott Tóth László. Hozzátette: a mindennapi életre való felkészítés szempontjából is fontos egy gyermek számára elsajátítani bizonyos elemeket, amelyek valójában a cselgáncs alapjait képezik, megtanulják az esés erejét tompítani.
Balogh Gábor, a Magyar Diáksport Szövetség elnöke jelezte: néhány alapsportágnak lehetősége van célzottan bekerülni a mindennapos testnevelés keretében az alternatív kerettantervbe, a labdarúgó- és a kézilabda-szövetség mellett a cselgáncsozók az újabb partnerek, akikkel ilyen jellegű megállapodást köthettek.
Az alternatív kerettanterv keretében heti két testnevelés órát lehet kifejezetten sportági tartalommal megtölteni. A Tompítások művészete nevű judoprogram az alsó évfolyamokban jelenhet meg, hattól tízéves korig tudja a harminc órás akkreditált képzés keretében felkészített tanár vagy tanító oktatni. Balogh Gábor hozzátette: a program finanszírozását az MDSZ és az MJSZ közösen vállalja, és kaptak forrást az Európai Uniótól is.
Bardóczy Gábor, az MJSZ alelnöke utalt rá, hogy elindul a módszertani anyagok kialakítása, amellyel nagyjából jövő tavasszal végezhetnek, és akkor kezdődhet el azoknak a képzése, akik majd a testnevelőket fogják a program oktatására felkészíteni.
„Várhatóan jövő őszre juthatunk el oda, hogy a képzés elkezdődhessen, az azt követő tanév lehet a célkitűzésünk, amikor már a gyerekekhez is eljuthat a program” – tette hozzá Bardóczy Gábor.
(MTI)