Másrészt otthon is kezeljük a gyereket partnernek, mert a gyerek nem hülye, csak gyerek. Az életkorának megfelelően lehet vele beszélgetni, feladatokat rábízni és érdekeltté tenni a dolgokban. Sőt, az ilyen módszereken »szocializálódott« nebulókat motiválni is sokkal könnyebb, mert az iskola környezetben megszokottá válik számára az, hogy önmagát tudja motiválni. Ezt miért ne tehetné meg otthon is? Persze, az nagyon fontos, hogy ne értékes ajándékokkal motiválják a szülők a gyereket és ne is azzal, hogy ha nem teszi meg, akkor eltiltják attól, amit szeret.
Sajnos ezek gyakori szülői hibák, amik sokszor eredménytelenek és csak gátakat szülnek. Ez könnyen kivédhető, ha a szülő rendszeresen kapcsolatot tart a pedagógussal, beszélnek, konzultálnak a gyerekről, a gyerek érdekében. Mert csak egységes és kétoldalú stratégiával lehet hatékonyan fellépni. Nem a gyerek ellen, a gyerekért.
Végül pedig soha ne kérdezzük, mi volt ma az iskolában! Mert arra lehet semmi a válasz. Inkább meséljünk neki a napunkról és utána kérdezzük meg őt is, hogy neked milyen napod volt...
Tippek a „Mi történt a suliban?” kérdés helyett, amelyek segíthetnek:
1. Kérdezz kreatívan! „Mi volt ma a suliban? kérdés bosszantó, beszámoltatás íze van és minden nap elhangzik, helyette;