Szigetelőszalaggal a falra ragasztottak egy banánt: hatmillió dollárért azonnal lecsapott rá egy „műgyűjtő”
Újra kitett magáért a világhírű olasz művész.
Bangkok, London és Párizs lett a dobogós a világ legnépszerűbb úti céljainak legújabb ranglistáján, amelyet a Mastercard állít össze évről évre. Bár Budapest nem került be a Top 10-be a látogatói szám alapján, a legnagyobb mértékben bővülő európai célállomások listáján hatodik helyezett lett, megelőzve más régiós fővárosokat, például Bukarestet és Szófiát – számol be a család.hu.
A kutatás a világ 132 leglátogatottabb nagyvárosát rangsorolta a külföldi szállóvendégek létszáma és az utazók költései alapján.
Top 10
A nemzetközi rangsorban idén a thai főváros, Bangkok végzett az élén 21,47 millió látogatóval, megelőzve ezzel a tavaly ötödik alkalommal első helyezett Londont (19,88 millió látogató), illetve Párizst (18,03 millió látogató). A Mastercard tízes listájába – a várható látogatószám alapján – a további hét város kerültek be:
Európában tehát London után Párizs vezet, majd Isztambul, Barcelona és Amszterdam következik a legnépszerűbb városok listájában.
A felmérés idén először azt is vizsgálta, hogy az utazók mire költenek a legtöbbet külföldi tartózkodásuk során, valamint hogy üzleti vagy magáncélból választanak-e egy adott úti célt. Míg az európai nagyvárosokban (Amszterdamban, Barcelonában, Isztambulban, Milánóban, Párizsban, Prágában és Bécsben) inkább ételre és italra szánnak nagyobb összeget az utazók, a világ Top 20 városának látogatói többet költenek vásárlásra. A húsz kiemelt nagyvárosba több ember utazik pihenés céljából, mint üzleti megfontolásból, kivéve a kínai nagyvárost, Sanghajt.
Budapest
Bár Budapest nem került be az európai Top 10-be a látogatói szám alapján, a legnagyobb mértékben bővülő európai célállomások listáján hatodik helyezett lett.
A jelentés szerint 2016-ban várhatóan 3,36 millió olyan látogató érkezik hozzánk, aki legalább egy vendégéjszakát tölt majd el. 2009-hez képest ez 7,20%-os növekedést jelent. A felmérés szerint az ide utazó külföldiek kisebb része jön üzleti célból a magyar fővárosba (9%), míg a túlnyomó többség leginkább a szabadidejét tölti itt (91%).
A legkedveltebb utazási időszak a július és az augusztus.
A Budapestre utazók leginkább ételre és italra költenek budapesti tartózkodásuk során (35,7%), de a vásárlásokra is szívesen szánnak pénzt (22,2%) és a helyi szolgáltatások igénybevételére is költenek (13,2%).
Európán kívül
A jelentés szerint a Csendes-óceáni térség ebben az évben is nagy népszerűségnek örvend, Bangkokkal az élen.
A legnagyobb meglepést Dubai jelentette azzal, hogy bekerült a legkedveltebb célállomások közé. Az Egyesült Arab Emírségek legnépesebb városáról elmondható, hogy itt a legmagasabb a látogatói költések összege (31,3 milliárd USD), amely jelentősen meghaladja a londoni kiadásokat (19,8 milliárd USD).
New York az ötödik legnépszerűbb úti cél, az oda látogatók közel 90 százaléka a kontinensen kívülről érkezik, főleg Londonból, Párizsból, Sao Paulo-ból, Torontóból és Pekingből.
Az adatok azt mutatják, hogy az ázsiai nagyvárosok rohamosan törnek előre a ranglistán. A legnagyobb növekedést a japán város, Oszaka érte el (24.15%), utána Chengdu (20,14%), Abu Dhabi (19,81%), Colombo (19,57%) és Tokió (18,48%) következik a növekedési listán.
A jelentés előrejelzést is tartalmaz a látogatók és átutazók számának 2016. évi növekedésére vonatkozóan, és segít jobban megérteni a nemzetközi utazások dinamikáját. A külföldi utak számának és értékének bővülése jelenleg gyorsabb, mint a világ GDP-je – zárul a család.hu összefoglalója.