Kétszer hibázott a forgalomirányító a bajor vonatbalesetnél

2016. március 29. 20:21

Az ügyeletes forgalomirányító kétszer is tévedett a 2016 február 9-én Bad Aibling-nél történt vonatbaleset előtt – jelentette ki Joachim Herrmann bajor belügyminiszter. A forgalomirányító tévesen adott szabad jelzést a két vonatnak, majd mikor észrevette hibáját, véletlenül nem a vonatvezetőket, hanem egy másik forgalomirányító állomást értesítette.

2016. március 29. 20:21

Az ügyeletes forgalomirányító tiszt két tévedése miatt történt a 11 halálos áldozattal járó bajorországi vonatbaleset februárban – mondta a német tartomány belügyminisztere a Bild című lapnak.

Joachim Herrmann a Bild keddi beszámolója szerint a lapnak elmondta, hogy a forgalomirányító tiszt először akkor tévedett, amikor szabad jelzést adott a Bad Aibling Kurpark vasútállomás és a Kolbermoor vasútállomás közötti egyvágányos szakaszra két egymással szemben haladó vonatnak. Másodszor pedig akkor, amikor észrevette a hibát, és figyelmeztetni akarta a vonatvezetőket, de a forgalomirányító rendszer érintőképernyőjén rossz gombot nyomott meg. Üzenete így a vonatvezetők helyett egy közeli forgalomirányító állomásra futott be. 

Az ottani munkatársak rögtön jelentették a központnak a téves riasztást, mire a Bad Aibling-i kolléga megpróbálta korrigálni a hibát, de a megismételt üzenet már túl későn érkezett meg a vonatvezetőkhöz – mondta Joachim Herrmann.

Még nem tervezték közölni a vizsgálat eredményeit

A belügyminiszter nyilatkozata értetlenséget váltott ki a baleset körülményeinek feltárásán dolgozó munkacsoportban, mert az illetékes rendőrkapitányság és ügyészség abban állapodott meg, hogy majd csak akkor közlik a részleteket, amikor eljutnak a vádemelésig – jelentette a Bayerischer Rundfunk (BR) bajor tartományi közszolgálati műsorszolgáltató társaság. A nyomozást végző szakemberek a BR-nek elmondták, hogy valóban az emberi mulasztás kérdése áll az eljárás középpontjában, de végleges, vádemelésre érett kijelentéseket még nem lehet tenni, mert nem érkezett be valamennyi vizsgálati eredmény.

A szerencsétlenség ügyében indított vizsgálat vezetői eddig egyszer, február közepén, a katasztrófa után egy héttel tartottak sajtótájékoztatót. Elmondták, hogy a nyomozás első szakaszában feltárt adatok alapján a forgalomirányító tiszt felelős a balesetért, és a 39 éves férfi ellen eljárást indítottak gondatlanságból elkövetett emberölés és testi sértés gyanújával.

Joachim Herrmann a Bildnek elmondta, hogy a forgalomirányító tiszt vallomást tett és elismerte hibáját. Gondatlanságból elkövetett emberölés miatt emelnek majd vádat ellene, és legfeljebb öt év szabadságvesztés büntetésre ítélhetik – mondta a miniszter.

A Meridian vasúttársaság két szerelvénye február 9-én korán reggel nagy sebességgel frontálisan ütközött a Münchentől mintegy 40 kilométerre délkeletre húzódó Holzkirchen-Rosenheim vasútvonal egy éles kanyarulatában, erdős területen. A vonatvezetők valószínűleg közvetlenül az ütközés előtt látták meg a velük szemben közlekedő szerelvényt, nem maradt idő fékezésre és a két regionális személyszállító vonat nagy sebességgel egymásba rohant. A 11 halálos áldozatot követelő balesetben 24-en súlyosan, 61-en könnyen megsérültek.

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 22 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
bunko_jobbos
2016. március 30. 08:24
Meglepődtem, hog yilyen gyorsan eredmény van, itthon csak évekkel később kapunk infót. Aztán kiderült, hogy egy politikus csacsogott. Ha a szakembereken múlt volna, ennél za esetnél sem tudnánk semmit. Persze jó kérdés, hogy szempont-e, hogy az emberek tudjanak valamit. Politikusok szerint igen, a szakemberek szerint meg nem.
rajgy
2016. március 30. 06:50
Rákenik a felelősséget egy kisemberre. Egy mozdony sem olyan ostoba, hogy ne tudná, melyik irányba halad. És ha egy központi helyre továbbítja az infót, ott össze lehet hasonlítani, hogy egymásnak "szembemennek". Ezt nem tudják autómatizálni ??? TELEFONÁLGATNI KELL??
még fokozza
2016. március 29. 21:40
Nem a legszerencsésebb napja volt a forgalmistának. Az ilyesmit tisztán számítógépre kellene bízni. Azok nem hibáznak.
békalepcse
2016. március 29. 21:16
".. de a forgalomirányító rendszer érintőképernyőjén rossz gombot nyomott meg." Igen furcsa. Van érintőképernyős vezérlés és nincs program a véletlen tévedések kivédésére. Egyvágányon nem mehet szembe két vonat, tehát programban nem lett kizárva a lehetőség.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!