Regionális autópálya-hatalommá fejlődött Magyarország
Magyarország mögött Lengyelország, Ausztria, Csehország, és még Horvátország is.
Korrekciók lesznek, de érdemi puhulásra nem lehet számítani az útdíjrendszer ügyében – mondta Fónagy János, a fejlesztési tárca parlamenti államtitkára a Népszabadságnak. Fónagy szerint öt-hat problémát kell korrigálni, ilyen Ferihegy és a megyehatárokon lévő hidak ügye például.
A kritikák ellenére marad a január 1-jétől érvényes útdíjrendszer, a fejlesztési tárca parlamenti államtitkára szerint lesznek korrekciók, de érdemi puhulásra senki ne számítson – erről Fónagy János a NOL-on csütörtökön este megjelent interjúban beszélt. Elmondta, hogy a rendszer működését folyamatosan figyelemmel kísérik, és ahol az indokolt, a módosításokat végrehajtják.
Fónagy János szerint a megyei matricák területi érvényességének dolgában kell tisztább helyzetet teremteni. „Én már december elején felvetettem, életszerűbbnek tartanám, ha a matrica mindig a következő megye első útba eső autópálya-lehajtójáig lenne érvényes” - mondta, hozzátéve: jogosnak tűnnek a megyehatárok felett is átívelő Duna-hidak dupla díját firtató felvetések. És amellett sem lehet szó nélkül elmenni, hogy néhány száz méter fizetős útszakasz miatt az ország kapujának számító repülőtérre sem lehet matrica nélkül eljutni – tette hozzá.
„Összesen öt-hat, könnyen orvosolható hibáról beszélhetünk. Ennek az ügynek nagyobb a füstje, mint a lángja” – fogalmazott a parlamenti államtitkár. Arra a kérdésre, hogy milyen számításokat végeztek az útdíjak kiterjesztése, a megyei matricák bevezetése előtt és mennyi bevétellel számoltak, Fónagy János azt válaszolta: vannak tanulmányok, de ezeket később hozzák nyilvánosságra. A megyei matricák bevezetése az optimista feltételezéseink szerint nullszaldós lesz – mondta.