A receptjük egyszerű:
-kell egy rakat domén, csupa gyógyíthatatlan, ritka betegséggel a nevében;
-egyetlen weblapsablon;
-rengeteg célzott Facebook- és Google-hirdetés;
-néhány vásárlásra buzdító videó, pár szó eltéréssel;
-egy világmegváltónak tűnő könyv;
-világraszóló pofátlanság, hajlékony gerinc, vastag arcbőr.
Az oldalak mondanivalója ugyanaz: a jelenlegi tudományos eredmények alapján gyógyíthatatlan betegségek alternatív, csodaszerűen hatékony gyógymódját ígérik. Már a doménekben is azonnali megoldással kecsegtetnek, többen szerepel, hogy „soha többé”, „ég veled” vagy „stop”.
A legtöbb honlapon van egy videó, ami pár héten belül gyógyulást ígér. Az időtartamot néha cserélgetik benne, de 12 hétnél semmi nem tart tovább. Érdemes összehasonlítani ezt a két, különböző betegségről, különböző domén alatt megjelenő videót.
Akár egyszerre is el lehet indítani őket, hogy érezhető legyen az átfedés. Az egyik a Crohn-betegségről, a másik az artózisról szól, de néhány szó kicserélésén kívül gyakorlatilag semmi különbség nincs köztük.
Az egész biznisz alapja egy jól hangzó domén. Ha valahol rosszat írnak róluk, ezt felszámolják, és kicsit más néven térnek vissza, ezért lehet több, már nem működő domén a cég nevén. A masszív Google-hirdetéses kampány mellé Facebook-hirdetésekkel is nyomulnak, ehhez profi ügynökséget is használnak.
Az anyag megjelentetését a Splendidea Communications Kft. támogatta