Kereszténység: ez még működő márka?

2011. október 01. 17:35

A kereszténység nem szubkultúrát, tradíciót, politikát, viselkedési szokásokat jelent, hanem valódi kapcsolatot az élő Jézus Krisztussal.

2011. október 01. 17:35
Szűcs Sándor

„Mi maradt nekünk a kétezer évvel ezelőtti »márka« hiteléből és erejéből?!

Költői a kérdés. Mindenesetre hatékonyan értékesíteni egy megroggyant, hitelét veszített, erőtlen márkával nagyon nehéz. Jönnek a valláspiacra az új belépők, és letarolják a régi, megkopott óriást. A rendszerváltozás óta ezt éljük: óriási a spirituális szomjúság, de szinte minden tingli-tangli szekta vonzóbbnak tűnik és gyorsabban fejlődik, mint bármelyik keresztény felekezet. Elvesztettük a márkánk erejét. Már mi sem éljük a márkahűséget. Pedig ha megtennénk, ugyanúgy felbolydulnának a városaink, mint amikor Pál betette a lábát bármelyik kisázsiai poliszba.

A megoldás ugyanaz a gazdaságban és a spirituális világban egyaránt: ÉLD A MÁRKÁDAT!

Csak ne felejtsük el az eredeti definíciót: a kereszténység nem szubkultúrát, tradíciót, politikát, viselkedési szokásokat jelent, hanem valódi kapcsolatot az élő Jézus Krisztussal, újonnan születést, folyamatos megszentelődést, sok-sok bűnbánatot, őszinte és önzetlen tettekben is megnyilvánuló szeretetet jelent, és nem csak a felekezetünk tagjai felé, hanem minden ember felé!”

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 326 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Nemhivo
2011. október 02. 20:00
...kétségtelen,...hogy pl: az ősrobbanás elmélet nem könnyen emészthető. Ennél már csak az ősz, szakállas lény 6 napos "teremtése" tűnik mesésebbnek... Emberek milliói éltek és haltak ezen "világteremtő" elméletek nélkül is... nem gondolom, hogy akár nekem, vagy bárki másnak is okvetlenül választanom kéne közülük...
hortenzia
2011. október 02. 19:10
'Mindenesetre hatékonyan értékesíteni egy megroggyant, hitelét veszített, erőtlen márkával nagyon nehéz. Majd: Éld a márkádat!' Dehát egy "megroggyant, hitelét vesztett, erőtlen" márkát hogyan lehet megélni ? ELőbb a megroggyantságnak, hitelvesztésnek és az erőtlenségnek kellene megváltoznia. A másik: Dehogynem szubkultúra a kereszténység. A világban sajnos az. Nem is lehet más. Fő kultúra majd később lesz, az 1000 éves időszakban.
korona
2011. október 02. 17:53
"Ember kűzdj és bízva bízzál." (Madách) Egyáltalán Isten létéről vagy nemlétéről NEM ILLIK vitatkozni. El kell fogadni Istenlétét, hogy a gondolkodni tudó ember minden kísértésekor a REND felé törekedjen, hogy elvesse a nihilizmust (semmi sem érték), a nilt (semmi) és ne a káosz terjedésének adjon teret. Istenben való hitünk nem gátol bennünket világunk és a világűr kutatásában. Isten legyen mindannyiunkkal, most és mindörökön örökké!
Nemhivo
2011. október 02. 12:22
....a népszámlálóm kérdésére,... milyen vallású vagyok, azt válaszoltam: ateista. Erre kétségbe esve kérlelni kezdett: -Na ne! ...Hát még TAGADJA is!? Erre kénytelen voltam neki igazat adni...ugyan, nem hiszem, hogy létezik, ...de TUDNI azt, hogy nem létezik,...ezt nyilván nem válaszolhattam.. Megegyeztünk abban, hogy egy barom volt az, aki kitalálta az "ateista" szót...Majd ezek után belementem egy döntetlenbe ...felekezet nélkülinek írt be. Hívőnek egyébként azt tartom, akinek kényszeres hiányérzete van, ha egy héten legalább egyszer nem volt templomban..Az összes többi csak "művallásos"...semmivel sem különb az "ufóhívők"nél...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!