Ötös metró

2010. augusztus 23. 14:01

Még a négyes metró sem készült el teljesen - sőt valószínűleg késik jó pár évet, ha tovább vacakolnak az Alstom-kocsikkal -, a Hírszerző azonban ma megírta: az eredeti tervek szerint ma már az ötös metróra szállnánk fel, ha az Astoriáról Ráckevére mennénk, mindezt átszállás nélkül.

2010. augusztus 23. 14:01

„A fejlesztés fontossága és a koncepció érettsége annak lehetőségét is felveti, hogy az ötödik metróvonal a negyediknél magasabb fejlesztési prioritást kapjon – a kétségkívül alacsonyabb kidolgozottság ellenére – ; ezt indokolja az is, hogy míg a négyes metró többé-kevésbé ma is működő tömegközlekedési módokat vált ki, az ötös első üteme a déli HÉV-vonalak ma nem létező és égetően hiányzó belvárosi kapcsolatát biztosítja, így összehasonlíthatatlanul nagyobb hálózati többletértéket képvisel” - ezt írta a VEKE egy 2005-ös tanulmányában, amikor még úgy volt, 2010-re megépül az ötös metró első szakasza, ami a ráckevei HÉV végállomásától, a Lágymányosi hídtól a kettes metró Astoria megállójáig tartott volna.

A Hírszerző előtúrta a régi terveket és elképzeléseket: a főváros anno még azt hitte, elbír két megaberuházással is. Ez nem így történt, félmilliárdot azonban elköltöttek engedélyezésre, tervekre és a majdani EU-s pályázat előkészítésére. Kérdés, mi lesz a projekt sorsa a következő városvezetés idején: a négyes metrót viszik-e inkább tovább mondjuk Budaörs felé vagy belekezdenek az észak-déli regionális gyorsvasútba?

Összesen 1 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Basiliscus
2010. augusztus 24. 14:18
Ferihegyre meg marad a 200-as busz. Kéne oda is metró! :)
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!