A szakértők szerint nincs más út: rendészeti megoldásra van szükség Budapesten
Ezt nem lehet szociális vagy egészségügyi kérdésként kezelni.
Még a négyes metró sem készült el teljesen - sőt valószínűleg késik jó pár évet, ha tovább vacakolnak az Alstom-kocsikkal -, a Hírszerző azonban ma megírta: az eredeti tervek szerint ma már az ötös metróra szállnánk fel, ha az Astoriáról Ráckevére mennénk, mindezt átszállás nélkül.
„A fejlesztés fontossága és a koncepció érettsége annak lehetőségét is felveti, hogy az ötödik metróvonal a negyediknél magasabb fejlesztési prioritást kapjon – a kétségkívül alacsonyabb kidolgozottság ellenére – ; ezt indokolja az is, hogy míg a négyes metró többé-kevésbé ma is működő tömegközlekedési módokat vált ki, az ötös első üteme a déli HÉV-vonalak ma nem létező és égetően hiányzó belvárosi kapcsolatát biztosítja, így összehasonlíthatatlanul nagyobb hálózati többletértéket képvisel” - ezt írta a VEKE egy 2005-ös tanulmányában, amikor még úgy volt, 2010-re megépül az ötös metró első szakasza, ami a ráckevei HÉV végállomásától, a Lágymányosi hídtól a kettes metró Astoria megállójáig tartott volna.
A Hírszerző előtúrta a régi terveket és elképzeléseket: a főváros anno még azt hitte, elbír két megaberuházással is. Ez nem így történt, félmilliárdot azonban elköltöttek engedélyezésre, tervekre és a majdani EU-s pályázat előkészítésére. Kérdés, mi lesz a projekt sorsa a következő városvezetés idején: a négyes metrót viszik-e inkább tovább mondjuk Budaörs felé vagy belekezdenek az észak-déli regionális gyorsvasútba?