Új mozdonyokat kaphat a MÁV – íme a legnagyobb erősségeik
A közlekedési tárca 20 tolatómozdonyt vásárolna Kínából. A MÁV két éven belül meg is kaphatja a CRRC-mozdonyokat. Összeállításunkból kiderül, milyen előnyei vannak ezeknek a járműveknek.
Újabb vasúti mellékvonalak megnyitását és a korábbinál utasbarátabb menetrendeket tart szükségesnek a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület. Az egyesület Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszterhez írt nyílt levelében üdvözli a tervezett öt mellékvonal újranyitását.
A nyílt levélben a VEKE üdvözli, hogy a kormány a nyár folyamán négy vasútvonalon kívánja újraindítani a személyszállítást, egy vonalszakaszon pedig visszaállítani a minden napra kiterjedő üzemet. Ugyanakkor felhívják a figyelmet arra: nem szabad elkövetni újra azokat a hibákat, amelyek korábban a mellékvonalak kudarcához vezettek. Biztosítani kell a csatlakozásokat a vasúti fővonalakhoz és a buszokhoz, a korábbi rossz menetrendek és a hiányzó átszállási lehetőségek helyett.
Az egyesület álláspontja szerint indokolt és szükséges további vonalak újranyitása is. Ezek közül legfontosabbnak tartják a Székesfehérvár-Sárbogárd vasútvonal megnyitását, illetve az Aszód-Vác vonal teljes szakaszán a közlekedés visszaállítását, de kiemelik az Almásfüzitő-Esztergom és a Godisa-Komló közötti személyszállítás újraindítását is. A VEKE bízik benne, hogy a mellékvonalak menetrendjével, állomásaik rendbetételével és a továbbiakban megnyitni javasolt mellékvonalakkal kapcsolatos felvetéseiket a minisztérium támogatja.