Sal Endre interjúja a Mandiner hetilapban.
Szalai Vivienről sokan elmondták már: határozott, ambiciózus, aki tudja, mit akar, de azt is, hogy megosztó személyiség.
Azoknak az embereknek, akik határozott cél, elképzelés és vízió mentén haladnak az útjukon, elkerülhetetlenül lesznek ellenfelei, csúnya szóval ellenségei. Én mindig tudtam, hogy mit akarok elérni, és azért rengeteget tanultam, és dolgoztam. Kitűnő tanuló voltam, tanulmányi versenyek sorát nyertem, míg más játszott, bulizott vagy lógott a suliból, addig én tanultam, és versenyeztem. Nem voltam különösen népszerű diák, mert engem akkor sem az hajtott, hogy a környezetemnek feleljek meg, hanem mentem a saját álmaim, céljaim, vízióim felé. Ez a fajta attitűd felnőtt fejjel is megmaradt – szerencsére. Mindig a saját és a csapatom dolga érdekelt, a rosszízű pletyka, intrika vagy fúrás a személyiségemtől távol áll. A sikeres és határozott emberek gyakran irigység, rosszindulat tárgyai, sikereiket inkább elvitatni, nem pedig megérteni vagy követni akarják. Jó volna, ha ez a fajta attitűd változna.
Abban is áll a sikerünk, hogy az ellenfeleink hangsúlyozzák, a Tények konzervatív hírműsor”
Megviselték korábban a kritikák?
Az egyik legnagyobb hiba, amit elkövethetünk, ha hagyjuk magunkat megbénítani, megfutamítani mások irigységétől, rosszindulatától és pletykájától. Voltam úgy az életem során, hogy se pénzem, se társam nem volt, barátom is alig, amivel viszont mindig is rendelkeztem: a hit, az erő, a kitartás, valamint a szorgalom. Ezeket nem lehet tőlem elvenni soha. Húsz év komoly szakmai tapasztalata van mögöttem, szó szerint végigjártam a ranglétrát. A napilapok történetének legfiatalabb szerkesztője voltam, mindössze 23 évesen lettem az, ahogyan rekorder lettem a TV2-ben is, hiszen nő még sosem volt hírigazgató, ráadásul senki nem bírta ennyi ideig ebben a pozícióban. Írtam hat könyvet, amelyek összesen háromszázezer példányban fogytak, a Story magazin főszerkesztőjeként a lap példányszámát 150 ezerről 210 ezerre vittem fel egy év alatt a csökkenő lappiacon. A hétéves hírigazgatóságom alatt pedig a Tények, a Tények plusz és a Mokka magasan piacvezető lett. Ezek a számok, mondhatni, a tények.