Egyre nagyobb a baj a közösségi médiában – a Facebook és az Instagram mégis mással foglalkozik
Ma Magyarországon a Facebook-csoportokban a legnagyobb kereslet a „cukor” nevű anyagra mutatkozik.
Az élelmiszerár-robbanást immár kilenc termékkörben igyekszik hatósági árakkal kompenzálni a kormány. Közben felvásárlási láz és áruhiány is jelentkezik. Körképünk.
Joó István írása a Mandiner hetilapban.
Éves viszonylatban körülbelül 40 százalékkal nőttek az élelmiszerárak hazánkban; de egész Közép-Európában jóval magasabb a növekedés mértéke, mint Nyugat-Európában. A kormány a lakossági érdeknek megfelelően már februárban intézkedett a hatósági árakról: akkor hét termékkört árstoposított, a napokban további kettőt. Ezek a döntések főleg a kiskereskedelmet nyomják, és a problémák hamar megjelentek: országszerte gyakran hiányoznak a polcról-raklapról az érintett áruk, vagy éppen a boltok korlátozzák a vevőket abban, hogy mennyit vihetnek el a meglévő készletből.
Egy kisgyermekes anyuka a Mandinernek elárulja, hogyan járt riportfelvételünk napján. Előbb a multi áruházlánc szupermarket nagyságú üzletébe ment, ahol cukor egyáltalán nem volt a raklapon. A februártól árstopos lisztből csak kettőt vihetett el – a pénztárnál elvették tőle a többit –, s a most hatósági árassá vált tojásból is csak egy tízdarabos dobozt kapott meg. Megkérdezte, ha fizetés után újra beáll a sorba, elhozhat-e többet, mert szüksége van a karácsonyi sütés-főzéshez elegendő lisztre, tojásra, de a pénztáros azt mondta, kamera figyeli, hogy betartják-e az üzlet hozta szabályt. Az azonban, mint mondja, örömteli, hogy az átlagos tojás ára visszaesett: a tízdarabos dobozért az utóbbi hetekben ezer forint fölötti összeget kellett fizetni, most már csak valamivel hétszáz forint felettit.