Orvos-Tóth Noémi jó ideje nemcsak a saját pácienseinek nyújt segítséget, hanem az olvasóinak is. Márpedig a történelem mellett a lélektan az a tudományterület, amely iránt széles tömegek érdeklődnek. Orvos-Tóth írt már érzelmileg bántalmazó kapcsolatokról (Egy nárcisztikus hálójában), első sikerkönyve pedig az Örökölt sors volt, amely „családi sebekről és a gyógyulás útjairól” szólt. Lényegében új kötetének is ez a témája, pontosabban a családi mintázatok és a rossz minták meghaladásának lehetőségei.
Ha nehezen, küzdelmesen is, a rossz mintákat felül lehet és érdemes is írni”
Nehéz témája ellenére a könyv nem engedi letenni magát, egy-két napra kivonja az olvasót a világból, hogy utána tudatosabban adja vissza. A nem szakmabéli recenzens tehát ismertethetné az olvasmányos tartalmat, azonban nem teszi, mert jobban megragadta az előző és a mostani Orvos-Tóth-kötet címe közti feszültség. Örökölt sors kontra szabad akarat. Az új kötetnek ugyanis lehetett volna a címe akár Örökölt sors 2. is, és ha valaki a szabad akaratról szóló direkt értekezéseket vár, az csalódni fog. Azonban szemben az előző kötet címével, amely a sorsra helyezi a hangsúlyt, a mostanié arra, hogy ha nehezen, küzdelmesen is, de a rossz mintákat felül lehet és érdemes is írni. Azaz sors ide, sors oda, determinálva azért nem vagyunk.
A közbeszéd állapotán való jajongás álszent dolog, van ugyanis nagyobb bajunk: az, hogy a modernitás módszeresen bontja le az embert. Szilvay Gergely esszéje.
A mai Románia területén született színészlegenda az évek alatt szinte eggyé vált Drakula gróf karakterével. Lugosi Béla sorstársai hasonló karriert futottak be, ők a horrorikonok.
Görögök; észtek; franciák; kínaiak vagy japánok – egy nemzet sem marad ki a legnagyobb félelmek megtestesüléséből. A borzalmak hívása – Rémtörténetek ugyanis a világ minden tájáról szemezget.
Relatív a szépség, egy illat vagy egy filmélmény. De vannak dolgok, amik nem relativizálhatók – ilyen a pedofília is, aminek mocskában Stephen King kedvence, S. A. Cosby új regényében is elmerülhetünk.