Nincs is igazán szükség a reflexekre

2021. október 27. 13:07

Kiss Norbert az esztendő legnagyobb magyar technikaisport-sikerét szállította azzal, hogy harmadszor is megnyerte a gyorsasági kamionos Európa-bajnoki sorozatot, első ízben egy teljes mértékben magyar hátterű csapat, a Révész Truck Racing Team pilótájaként. (A régi ismeretségre tekintettel tegeződtünk.)

2021. október 27. 13:07
null

Csisztu Zsuzsa interjúja a Mandiner hetilapban.

Hogyan tekintesz a mostani Európa-bajnoki címre és az eddig megtett utadra? Képes vagy visszaidézni magadban a szombathelyi, Oladi lakótelepi vagányt?
Az indulást sosem felejtem el, de ami azt illeti, az akkori vagányság azért idézőjelbe tehető. Nem voltam annyira bátor, mint sokan gondolnák. Lógni lógtam a haverokkal, de például a bandában elfogadott úgynevezett hétfa-tesztben, amikor hét egymás mellett álló fán kellett fel- és átmászni anélkül, hogy a földet érintené az ember, nem jeleskedtem. Inkább bicikliztem, és amolyan klasszikus rossz gyerek voltam, verekedtem, ha kellett. Később rájöttem, hogy magamnak való csávó vagyok, a számítógépezésre kattantam rá, és a szimulátorozásban találtam meg önmagam. Napi hat-nyolc órát is száguldottam a virtuális térben, az összes haveromat legyőztem a játékokban. Mivel semmiben nem bizonyultam kiemelkedően jónak, óriási élményt jelentett rátalálni valamire, amiben extrán jó vagyok.

Miközben Ön ezt olvassa, valaki máshol már kattintott erre:

Magyar Péternek van miért aggódni – nála is csengethet a villamos

Magyar Péternek van miért aggódni – nála is csengethet a villamos
Tovább a cikkhezchevron

Milyen hozott anyagból dolgozik, akinek ez ilyen jól megy? Mi kell hozzá, másoknál gyorsabb reflexek?
Egy jó versenyzőnek nincs is igazán szüksége a reflexeire. Ha a pilótának a reflexeire kell számítania, akkor már késő. Itt sokkal inkább az anticipáció a lényeg, vagyis a várható helyzetek előrelátásában van a titok. Azt kell megérezni, csak egy pillanattal, tizedmásodpercekkel hamarabb, hogy mire készül a másik kamionban ülő versenyző: merre fog mozdulni, fékez vagy gyorsít, és hogyan mozdul majd az autó a kerékvetőn. Már eleve úgy manőverezel, hogy számítasz arra, mi fog történni.

Kiss Norbert hét év alatt harmadszor lett Európa-bajnok. <br> Fotó: Makai Gergely / MGR Images
Kiss Norbert hét év alatt harmadszor lett Európa-bajnok.
Fotó: Makai Gergely / MGR Images

Hogyan lett ebből háromdimenziós valóság, és mi köze van mindehhez édesapád foglalkozásának?
Szimulátoron nyertem egy igazi tesztlehetőséget. El kellett jutnom a Hungaroringre, és mivel édesapám nyugdíjazásáig vasutasként dolgozott, diákkoromban volt ingyenjegyem. Egyre sűrűbben jártam Budapestre, hogy aztán kibumlizhassak a Hungaroringre gyakorolni. A pályán sem voltam ügyetlen. De azért ingyenes vonatjegy ide vagy oda, tudni kell: a szüleim egyáltalán nem akarták, hogy versenyző legyek. Megmondták, hogy ha összetöröm a versenyautót, ők nem fogják tudni kifizetni. Úgyhogy az első csapatfőnökömnek és aztán a későbbieknek is mindig azzal kezdtem, hogy sem én, sem a családom nem tudja kifizetni, ha netán összetöröm a kocsit.

Ez klassz antré lehet egy olyan embernél, aki a saját pénzét teszi bele egy csapat fejlesztésébe. Hogy befolyásolta 
ez az előrejutásodat?

Mindennek ellenére a csapatvezetők láttak fantáziát a szemé­ly­emben, és jöttek szép sorban a kategóriák. 2005-ben az Opel Astra-kupában kezdtem, ahol az év újonca lettem. 2006-ban jött a Renault Clio-kupa, ott már enyém lett a bajnoki cím, majd 2007–08-ban a Seat Leon-kupa, amelyben mindkétszer bajnokként zártam. 2009-ben, a nagy válság utáni évben „csak” a Suzuki-kupában tudtam indulni, de ott is nyertem.

Nagyobb felbontásért kattintson jobb egérgombbal a képre, majd válassza a „Kép megnyitása új lapon” opciót!
Nagyobb felbontásért kattintson jobb egérgombbal a képre, majd válassza a „Kép megnyitása új lapon” opciót!
Ez a tartalom csak előfizetők részére elérhető.
Már előfizetőnk?

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!