A Tádzs Mahaltól Bangkokig a világ számos pontján megfordultak már Varga Erika munkái, a cigány és magyar hagyományokra építő Romani termékei.
Gacsályi Sára írása a Mandiner hetilapban.
„Nem ruhákat készítek, hanem történeteket mesélek el, minden darabbal egy üzenetet fogalmazok meg. Vannak, akik minden részletében átlátják, amit csinálunk a húgommal, vagyis teljes mélységében megértve olvassák a történeteinket, és vannak, akik kevésbé vagy egyáltalán nem értenek bennünket. A cél az, hogy minél több ember képes legyen befogadni, megérteni a mondanivalónkat. Rengeteg feladatom van még!” – mondja jókedvűen Varga Erika, a Romani Design alapítója és vezetője, divattervező, iparművész. A társaság tizenegyedik éve dolgozik azon, hogy az általa tervezett és készített, zömében tradicionális roma és magyar motívumokkal díszített ruhák a közösség társadalmi, kulturális presztízsének építése mellett a hazai divatszektor meghatározó szereplői legyenek. Erika, a márka megálmodója és motorja 2018-ban Európai Polgár, egy évvel később pedig a Nemzetségekért díjban részesült. Ruhái és a hozzájuk kötött kiállítások, bemutatók a Tádzs Mahaltól a thai selyem bangkoki divathetéig a világ számos pontján megfordultak már.
Erika egyrészt keményen tradicionális, másrészt újító, modern szemléletű nőket felsorakoztató, jómódú kereskedőcsaládban nevelkedett. Később tehetséges fiatalként a gimnáziumi évei alatt Budapestre került. Ekkoriban vált fontossá számára, hogy felszólaljon a romák és nem romák közötti párbeszédben, formálja a cigányok társadalmi megítélését. „Civil szervezeteknél önkénteskedtem, aztán saját kis projekteket indítottam, például ötvösként foglalkozásokat tartottam romáknak és nem romáknak is. Közben tizenkét éven át szerkesztettem a Glinda cigány népismereti magazint, amelyet gyerekeknek készítettünk, nagyon szerettem. Ez az út vezetett a Romani Designhoz, amelyet akkor alapítottam, mikor rájöttem, mekkora lehetőség rejlik abban, hogy a ruhák »önjárók«, maguk mesélik el a történetet nélkülem.”