Még mindig sokan vannak, akik szerint Charles Darwin evolúciós tana ellentétben áll a bibliai teremtéselmélettel, akárcsak az egész természettudomány a kereszténységgel és egyáltalán bármilyen vallással. Pedig az ősrobbanás elméletének egyik fontos teoretikusa egy belga fizikus pap, Georges Lemaître volt, sőt XII. Piusz pápa 1951-ben ki is állt egy beszédében amellett, hogy ez egy lehetséges magyarázat.
Az ősrobbanás elmélete a világ eredetére mutathat rá, az evolúció pedig az élővilág kialakulását, változásait magyarázza. Azonban mindkettő csak arra ad választ: hogyan a világ, arra viszont nem, hogy honnan a világ. Magyarán, egyik sincs ellentétben az istenhittel, a teremtés hitével. A Biblia beszéde képes, szimbolikus beszéd, amely inkább az emberiség drámáját mutatja be, illetve etikai és a transzcendens igazságokra vonatkozó útmutatásokat ad, a fizikai-biológiai világ felfedezését és magyarázását meghagyja a természettudósoknak.
Sipos Imre, egy kis szerzetesközösség biológusvégzettségű tagja arra vállalkozott, hogy bemutatja az evolúciót és a teremtéselméletet a keresztény teológia fényében, kontextusában. Mint arra Imre testvér rámutat: már a
4–5. században élt egyik legnagyobb egyházatya, Szent Ágoston is felhívta rá a figyelmet, hogy a teremtéstörténetet nem szabad szó szerint értelmezni.
Az embert az teszi különlegessé, hogy képes maga körül gazdag kulturális környezetet kialakítani. Ezt a képességünket a reneszánszban csúcsra járattuk, most azonban a technológiával próbáljuk pótolni, ami lehetetlen, új reneszánsz kell – figyelmeztetett egy lengyel polihisztor ötven évvel ezelőtt.
Éppen előzésben voltam, amikor hátulról megjelent egy levillogni akaró autós, rányomtam a gombra, és mivel a megelőző kommunikáció angolul folyt, a villogósnak címezve annyit mondtam, hogy „fuck you”, majd pedig minden mondat végére odatettem, például hogy „Google”. Nagy Koppány Zsolt írása.
A feministák szerint szexuális zaklatások, az anyaság és a patriarchátus a felelős azért, hogy kevés nő ostromolja a tudomány csúcsait. Sőt, nincsenek az MCC-ben női kutatók. Szilvay Gergely írása.